ציונות רוממה

עמוד:404

כולם, נפי מדוכות כלשון העברית לשונם את להחיות הצליחו גם אילו הגולה, בארצות של קומץ ומבקש נוו-י - חעולם יוצא אני חייתי - עבריות במכללות שם לומדים והיו קטנה ותהא עצמאית . מדינה לנו תנו בגלות . רוצים אנו אין : משונעים-לדבו חברים כסארמארינו . שגודלה אר׳רישראלית . שבמדינה כיוון בארץ-ישראל ! אן כםאן-מארינו, הבעיה פתרון דווקא : ח״ציונות" וזוהי בגולה . רוצים שאינם אלה כל נכללים היו מיליונים הם אלה כל הרי היום או הגולה . עם להשלים רוצים שאינם אלה, לכל יותר . עוד גדול מספרם יהיה ומחר אחדים, ׳ 1936 . 4 . 17 ״הירדן■׳׳, ( ״ממעמקים״, * זה ועם שלנו, בעיית״ההגירה את לפתור ארץ-ישראל עשויה כי לומר, בידינו דירשות הרעיון את עוול . שום להם יאונה לא וגם בה, היושבים הערביים התושבים יגורשו לא : כך לנסח נוכל הזה וגם יהודים מיליונים שמונה שם יהיו דורות כמה ולאחר ארץ-ישראל, את לנו השיבו שלום ! עוד וגם — פנוי מקום וגם ערבים מיליונים שני או שמחר, שכאלה, תנאים בארץ-ישראל להכשיר הציונות : של הראשי תפקידה זהו היהודים כל את ולכלכל לכלול הארץ תוכל שנה שלושים בעוד או שנים, עשרבעוד מסתיימת אינה הציונות שעריה . על ויתדפקו — סיבה איזו מחמת איכפת לא — שיבואו היהודית הבעיה את היא מקיפה בארץ-ישראל . עברית ומדינה עברי רוב שייווצרו בכך, יהודים אלף 800 לארץ-ישראל ייכנסו למשל, ומחר, נס, יתרחש אם ועומק . רחבות ביתר את גם עברית מדינה לאותה להכניס שיצטרכו ברי, הרי יהודית, קהילייה הקמת על ויוכרז בגולה . אשר היהודים מיליוני הרוממה" . "הציונות אנו קוראים זו ציונית לתפיסה ) 217 — 216 עם׳ ב׳ . ״נאומים״ כרך , 1936 בווארשה, לאומיות״ בעיות לחקר ב״מכון ( הרצאה v המכרעת השואה ערב התהום, של האחרון מפתנה על כנראה, אנו, חיים מסכם : אני "חבלי-משיח" . לפחות, או, "ימות-המשיח" לה קוראת שמסורתנו בתקופה העולמי : בגיטו מטרות הבחינות : מכל בלתי-מזויינת כשהיא היהדות, עומדת זו עולמית מפולת נוכח - - - - - - - - - - בציונות . מדינית ואפסות בארץ מכשולים של משטר ננסיות, הסתדרויות פעוטות, חדש עממי בסים ליצירת הקריאה הראשונה בפעם הושמעה אחדים חודשים כשלפני כל הסתתרו עכשיו דווקא כי לקריאה, העם ייענה אם ספק שהטילו רבים היו לציונות, הציבור - - - - - - - - - - - שב״פרוספריטי" . גשם-הזהב מאחורי הארצישראלית שבמציאות הסכנות בשם לכאן אותנו שלח הוא עיניו . את שיסנוור החולף לזוהר לו מגיח אינו היהודי השליחות טוב" . יותר "לעשות כדי לא התחרות, לשם לא ביקורת, לשם לא הגדולה . הכמיהה 404 רוממה ציונות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר