ציונות מדינית וציונות ומעשית

עמוד:398

ממד מקבלי□ אבל בכלל, קולוניזאטוריי□ תנאי□ לגבי אמורי□ ז׳בוטינסקי דברי : היהודית להתיישבות הערבי□ התנגדות לנוכח ביותר, חשוב נוסף, לידי לבוא עשויה הציונות מטרת הבאים : העיקרים על מושתתת יריבינו של התיאוריה בארץ- ומפעל--ובניין בגלות כספים איסוף על-ידי יהודית, אנרגיה על-ידי פשוט הגשמה כבר הערבים תועלת ! ללא כמעט או לגמרי זה בהקשר הן פוליטיות תביעות ישראל ; לנו ואל בשבילם, גם תועלת בכנפיה נושאת היהודית שהקולו׳ניזאציה לדעת, נוכחו הערבים . מצד סכנה בחשבון לקחת בעינינו . חן נושאת שאינהמפני לא זאת, תיאוריה שוללים הרוויזיוניסטים, אנחנו, "לשכוח היהודי העם היה יכול אמנם אילו מאוד, נעים זה היה בעינינו . חן נושאת כן היא נעים זה היה בארץ-ישראל ; השקטה הכלכלית לעבודה כל-כולו ולהתמסר פוליטיקה" להוסיף לנו ושאין לידידים, לנו היו שהערבים להאמין, לנו היה מותר אילו יותר, עוד גילוי . לידי התנגדות אותה לפנים באה בהן פראיות, צורות ובאותן בהתנגדותם ולהתחשב כוזבת . שהיא — הוא שבה, היחידי האסון מאוד . חמודה תיאוריה זוהי לא, : ״קשה״ שהיא אומרים, אנו אין כלל . ייתכן שלא דבר היא פוליטיקה״ ״ללא התיישבות תיתכן . לא היא ® ) 1926 אפריל , 1 וועג״, נייער ״דער הקדמה״, א ( ״במקום * הציונית שבפעולה המדיני היסוד הוזנח בה בתקופה, נאמרו הנ״ל הדברים ד״ר דאז, הציונית ההסתדרות נשיא של הלך-מחשבתו לעין-כול . בולט בשיעור המסגרת את היהודי□ לרשות העמידה הבריטית שהממשלה היה, וייצמאן, חיים למלא היהודי□ על ומעתה והמאנדאט, באלפור הצהרת בצורת המדינית ייכשל, ואם עז" ) . ועוד דונאם "עוד : לסיסמה ( בהתאם ממשי תוכן זו מסגרת ומדיניותה, הבריטית הממשלה על לא האשמה תרבץ הציוני, המפעל חלילה, בתחום מחדליו ועל הציוני לאתגר אי-היענותו על היהודי, העם על אלא הכמותית דלותו בכל בארץ היהודי היישוב את שראה ז׳בוטינסקי, העשייה . המימשל, על השפעתו ובאפסות שלו ה״מוראל" של התלולה בירידה והחומרית, להיחלץ — העם את לעורר כדי בו יש רב-תנופה מדיני חזון רק כי האמין, : גדולה לבנייה תחבולה, אין הקלה, אין בציונות . קפנדריא אין נפשי : חי האומללים, אחי — לוהטת שמש עקמומיות, רב, חול — הדרך קשה לעכו מחיפה בלבד . דרך-המלך יש תהיה . לא קפנדריא בציונות אצלנו גם אין . וקפנדריא הדרך, זוהי אבל פורה זה יאוש לעשות . היטבתם — קפנדריא מלבקש התייאשתם אם : לכם להגיד ובאתי — ללבבות חודר היאוש שבה זו, ובשעה עוד . תקום ולא מתה בטחתם בה והאילוסיה הוא, ראשו ירכין — דל-רוח עם ישישה, לאשר . המשול עם י קיומו את וימשיך עם יעשה מה של עם לגבר, המשול עם לי . אבדה ארצי גם — האילוסיות את איבדתי אם ויאמר : יעמדו הזמנים מן שבזמן גבוה, הר לבנות ההיסטוריה ממרומי הוטל שעליו בנאים, 398 מעשית זציזנות מדינית ציונות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר