ציונות טבעית

עמוד:396

לאדם לו די והר . ועמק פינה אותה ואם כולה . אין — אנגליה או צרפת החכמה את ילמד למען הקדוש-ברוך-הוא של בעולמו שיסתכל או איטליה שמה יסתכל, שבה הקדוש-ברוך-הוא, של מעולמו חשוב . זה ) 363 עם׳ ואמנות״, ספרות ״על כרך . 1934 ברוח״, אם ( ״כי ¥ שנולד מי רק עשוי כך לחוש - והר״ ועמק ומים אוויר כמו היא ״הציונות השכיחות הסגולות דווקא הין שלא מיוחדות, בסגולות שניחן מי או ציוני תסביכי מכל המשוחרר היהודי, את מנה ז׳בוטינסקי הגלות . יהודי בקרב : ההגדה של החמישי כבן והציניזם הסקפטיציזם אשר חמישי, בן גם ואולי ההגדה, של הבנים ארבעת שוכנים אני,מאמין נשמה, ^ כל אחר בזה חמשתם ) , ( או ארבעתם עם מזדהים ומחכימים, כשחיים אותו . שכחה ההגדה התם כלומר בבנים, הראשון אולי הוא להיפך, : ביותר החכם כלל איננו ה״חכם" זה . את לו ו״הסבר" ולך — קושיות ומקשה שאלות שואל אגודלו, את מסובב הוא שביניהם . רבים אשר שלב, ה״רשע" דווקא ממנו צומח קרובות לעיתים ומדוע . כיצד הכול, לכרסם מתחילים בו שלב, אותו : עליו לעבור חייבים ביותר, המסורים הציונים אף מאתנו, חזקים, הערבים קטנה, הארץ ; הסקפטיקאי את לשכנע עשויות אינן הוכחות שום ספקות . טיפשים ? . . . תהיו זה מדוע דבר, שום יצא לא המעשה מכל רוצים, אינם האנגלים שלום" ) . "ברית איש לעצמו קורא הוא ( ואז רוכש-השקל נשאר כזה "רשע" לפעמים מבקשת הנשמה ואז ולהתפלסף, ולדרוש מלחקור מתעייף המוח כאשר בא, השלישי השלב אני נחת הגימנסיות, ועל החלוצים על הפרדסים, ועל הכרמים על לי ספרו נחת : מעט של השלב הוא הארבעה מן והחכם והנעלה "תם" . של השלב זהו : בנחת ולהאמין מבקש הנחת, על לו לספר אתה יכול : מלאכתו את ועושה מחריש הוא : לשאול״ יודע שאינו ״מי מצרים, יציאת של ההיסטורי ההכרח על דיסרטאציה בפניו לשאת אתם יכול תרצה, אם את לאלה . זקוק אינו עצמו הוא אולם בראשו ; יניד ואפילו יקשיב הוא — תרצה אם לנעלה אני חושב לשאול" יודע "שאינו של הדרגה את אלה . בלעדי גם יעשה מלאכתו לאדם נמאסה כבר כאשר אליה, מגיעים אינטלקטואלית : מבחינה דווקא נעלה מכולן, . . . . פלפול כל הוא וזול קטנוני כמה עד הבין, כבר הוא עצמו . של ההתחכמות : ההגדה שכחה אותה חמישית, דרגה בגרות, של נעלה יותר עוד דרגה שיש אפשר ברם, קיימות שאין יודע, הוא מראש כי לשאול, רוצה אינו שמראש — לשאול״ רוצה ״שאינו צרפת האם כך, על קושיות צרפתי לאיכר הקשו-נא אותן . לשאול שצריך שאלות, כלל סכנה בעת עליה להגן חייבים אם בלתי-תלויה, מדינה שתהיה הוא בדיו אם ארצו, היא נכי-הרוח רק "בעיות" . לא אכסיומות, הן אלו הרי בצבא ? לשרת צריך זו למטרהואם ול״הוכיחן" אותן לחקור שיש ל״בעיות", אותן עשו הגלותית, הפסיכיקה בעלי הללו, ובאוויר : כאור כמוה יהודית מדינה צמא ? רעב, אור, אוויר, "להוכיח" חייבים האומנם ובאסטה ! — עומד אני כאן העולם, אור את ראיתי בו מיום זאת יודע אני היא . שלי 1933 . 7 . 20 סאמענט", "דער החייל״, ( ״ברית טבעית צטנות 396

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר