ציונות הומאניטאריות

עמוד:393

לבוא יכול כאילו : ״משיח״ למושג הנוצרי הפירוש דעתנו על מתקבל שאינו כמו ממש המובן ויותר . שבה 1900 עוד העולם ויילחם ירעב ׳ואחר-כך ״פדות״ להביא ״משיח״, זמך-מה במשך יהיה משיבוא, ז לבוא ימהר לא הוא לגמרי . אחר הוא המשיח של היהודי אחרי כשילך אחר-כך, אבל « משיח״ ״חבלי יבואו — כן לפני מאשר רע יותר עוד את היהודי מבין כך ורק כך האדמה . פני על יגון עוד יהיה לא מעשהו׳ את שיבצע לא לאומי . בקנה-מידה היא אם ובין עולמי בקנה״מידה היא אם בין "גאולה" המלה וכללית . נשגבה רצינית, "תכלית" אלא למתי-מספר, צעצוע לא הלצה, ) 1931 . 2 . 16 היום״, ״דאר ( ״הגירה״, * עשויים נפלאים, לצעצועים הזאת "הכמיהה מן נקעה ז׳בוטינסקי שלנפשו הסבל מן הבאה הממשית, התנופה לעומת וכאפס כאין שהיא וכסף, קטיפה עמה", אותנו ונושאת הדוחפת והיא בהם, לעמוד כוח שאין המצוקה, ומן ) . 227 עם׳ ב׳ . ״נאומים״ ( כרך 1937 המלכותית, הוועדה בפני בעדותו כדבריו היהודית התרבות לתחיית עצמי, לביטוי התשוקה את להעריך ידע כז׳ מי ­ התנוו חשבון על ולהיבנות לבוא לה חלילה אך — למופת חברה וליצירת : וסובלים חיים יהודים מיליוני של וגסיסתם נותם בחיי טעם אין אומרת : האחת הללו . התפיסות שתי של יסודות מצויים בנשמתי אף לזרים זרים . של חלקם מנת כולן כאן היהודים של יצירות-התרבות בגולה . היהודים שיוצרים מה כל — הספרות הפילוסופיה, המדע, שטחי בכל מרצנו מיטב את אנו מבזבזים לנו נבנה הבה — לכן יושבים . הם בתוכן אשר האומות, חשבון על נזקף הגולה יהודי רבים מה כולו, לעולם נראה וכך רוחנו, ליצירת מעבדה כעין שיהא במדבר, נווה יצירת בשטח — בעיקר אולי או — ואפילו השטחים, בכל יכולתנו רבה וכמה כוחותינו, ונשקיע העולם יהדות את כלימון נסחוט הבה ויושר . צדק של משטר חדש, סוציאלי משטר נהדרת תפיסה ! בגולה להבא גם נשאיר גופו הלימון את אבל, נווה . באותו שלה העסיס את הלימון . — בעיקר מעניין אותי הגשמתה . לשם אצבע אנקוף לא אני אבל, זו . היא היהודית, המצוקה של במרכזה גדלתי כולו ! עם-ישראל המוני-ישראל, מעניינים אותי להסתכל טובה אפשרות לי היתה הרי העליונה", ב״קומה לשבת אולי, זכיתי, אם וגם של וחיסולה ביטולה דווקא מעניינים ואותי אח . לה ואין גבול לה שאין מצוקה, באותה ולו אלחם . בו — הזאת המטרה להגשמת בדרך מכשול משמש אשר כל מצוקה . אותה יסורים בגללו נכוניםכי אראהאם לו, אתנגד — ובעצמו בכבודו הפרוגרס זה יהא לעמי . וישועה פתרון גם תביא לא אם לעבור, לה אתן ולא מרכבתו את אעצור לעמי . לסיכוי אני מתנגד כי להתיישבות-של-תפנוקים . אני ומתנגד ל״נווה-מדבר" . אני מתנגד אתם מעליבים אתם, "חוליגאנים למכים : יאמר שיתקיפוהו ובעת בגלות, יישאר שיהודי יפים מה גאים, מה ׳נווה-מדבר׳, אותו וראו למרחקים נא צפו אולם, אותי . אתם מכים אותי, מאחיו ומתפעל מכות סופג יהודי שיהא כזה, לסיכוי אני מתנגד שם ! " חייבו ימלאי-כבוד 393 חומאניטארית ציונות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר