ערבים

עמוד:381

­ בפו ז׳בוטינסקי של בדבריו חוזרת הציונות ) של הסופית במטרתה העברית : שונים רומים לא אני תישבעו ? האם — להישבע אתכם יבקשו ואם הערבים, עם שיחה ונהיה אם 1 במשכנתא אמשכן ולא הזה, הבית לי ויקר חם, הוא ישראל לארץ יחסי כזאת . אעשה בעלי של הטראגדיה זוהי הלא לי ? יאמין מי — אחרת אומר ואם חלום-ארצנו . את רעש העושה ישראל עם כי לו, לספר שאפשר הטיפש, את תמצאו איפה שלום" . "ברית הציונות ? הרוב פה להיות בכוונה הנה בא איננו — בארץ וקודח גווע חלוצים, שולח כזה, אמונות . ושתי אמיתות שתי בין פשרה לעשות קשה 1 רבותי ובולט . אלמנטארי דבר היא עליו . יגידו ששונאינו ניסיון, יהיה זה הדבר . יועיל לא אמונתם . גםכך עמוקה, אמונתנו לקטיווית . 1 ק רמאות של ניסיון שהוא ) 32 עם׳ ב׳, ״נאומים״ כרך תרפ״ט, בחשון ג' ת״א, הלאומי, הוועד באסיפת ( נאום ♦ : זה נושא על דברו ז׳בוטינסקי נשא כבר לכן קודם שנתיים אף אנלוגיה . מאשר קטיגורית דברי יותר בדברי יהיו אולי סניגוריה . לשם הנה באוני לא או ידידינו צריכים זאת, שיבינו וכדי הציונית . הנפש בתוך מתהווה מה ידעו-גא אבל עושים מה הזאת ? לארץ באנו למה העיקרית : הנקודה את להבין מפקחינו או מפקדינו ולמה עזרה בבקשת לאנגליה שנים שבע לפני פנינו למה ? שואפים אנו ולמה פה אנחנו התשובה האדירות ? הממשלות כל ואת חבר-הלאומים את והטרדנו אנגליה את הסרחנו אנחנו, מיעוט בגלות אחרת : תשובה אין כי ההר, על אשר אלה וידעו-נא — זאת היא ליצור שואף שם, הוא באשר לתפוצותיו ישראל עם וכל נוכרים . של רוב בתוך מיעוט לגו היה כדאי לא העיקרית . שאיפתנו זוהי מיעוט . נהיה לא שם אשר אחת, נקודה רק הערבים, ושכנינו ידידינו עצבי את להרגיז לנו היה כדאי לא אנגליה, את להטריח אחד, "גן-עדן" עוד העולםבכל לנו שיש "גני״עדן" ושבעה שבעים על נוסף ליצור כדי אנו ואם הטרחנו ואם ישמעאל . מגזע אחינו של חסותם תחת השבעים-ושמונה, את נקודה לגבי מיעוט . בה יהיו לא שהיהודים נקודה ליצורכדי רק זאת עשינו — סובלים הכול בלב אבל מכריזים, שאינם ויש עליה מכריזים יש מתון . ואין קיצוני אין זאת נא ואל חדשה . גלות ליצור רוצים אנו אין בארץ-ישראל וכאן גלות, היא גלות אחת . בדעה מוטב אבל בזה, רוצים הכול אומרים : יש זה . על מכריזים אנו להרגיז שבכוונה יחשבו להשתיק היה אפשר אילו אני, גם שמח הייתי מה אילמת . בעבודהמוטב בשתיקה, לעבוד כן, בשקט . וליצור לעבוד רק להכריז, בלי הרעיון, נשגב ומה יפה מה הזה . הדבר את שהוא דבר, להשתיק אין הרי לשתוק . שאי-אפשר מצטער, אני אבל יפה . כך כל זה הרי ב״יודן- הרצל זה על שהכריז אחרי הדבר, מאוחר - כול ודם ק . עצמו ל ע ז , מכר צמו בע כתובה בהם אשר כתבי-הקודש, - כולם ולפני הם, משה זה על הכריז שלו, שטאט' תקוותנו . 381 ערבים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר