משמעת מרצון

עמוד:340

"להעשות דבי של פירושו וני חופשיים", אנשים של "לכבודם "- אי, י נ מדענים, פ״ננוינו מכונה . , 1 כ בגאווה : ודווקא להשיב . להתבייש לא מציע הנני למכונה" . כאחד וכולם יחדיו לפעול הנושר הוא ",וי, ", ם אנשי המו, של העליו, הישגו ני הרבו" ונעלי בני-הויי, אום בני רק מפוגלים לבך "מכונו," . של הפוהלמת בדייקנותה למנצח בדייקנות משתתפים מאה בציות ולתזמורת . למקהלה בהקשיבנו ______ גבוהת . מהם אחד כל ני מימן, זה הרי מוחלטת, אחדות של הרושם את עלינו ובעשותם אהד שאילצו הוא המנצח לא כזו, לתוצאה להגיע נוי ביותו, הגדולים מאמציו את הקדיש ברצוננו זאת כגון "תזמורת" לאחדות . שואף עצמו הוא באשר גופו, הוא אם כי לכך, איזה מכריח איש אין בית״ר . שמו לכך הראשון והצעד היהודית- האומה מכל ליצור לידי הביאו החופשי רצונו : בה להישאר מכריחו איש אין לבית״ר, להצטרףשהוא צעיר לידי להביא הזה, הכישרון דווקא היא האנושי המין של ביותר היפה הסגולה כי הכרה, כל להתאים משותפת, מטרה לשם אחרים של אישיותם עם שלו אישיותו את הרמוניה "אנושות", המושג כל כאן צפון בעצם חברים . אנשים המוני של לתנועותיהם משלו תנועה ילמד היהודי העם כאשר תבוא, ישראל גאולת האחדות . : ביותר והעדין העמוק במובנו הזאת, האמנות את האנושות כל וכשתלמד כ״מכונה" . דווקא כאחד, וכולם יחדיו לפעול אחת . למשפחת-עולם המסתכסכים החלקים כל הפיכת העולם, גאולת תבוא — הזה והאחד אחד, מנהל של למרותו נכנע שהמון בכך, ביטוייה את מוצאת משמעת איננו המפקד אחר . של לרצונו השתעבדות כאן ואין הלאה . וכן ממנו גבוה של לזו לנצח ייפוי-הכוח את לו מסרת הטוב מרצונך-אשר כוחך, בא אתה, רצונך נושא אלא בבית״ר . נשאר היית לא או לבית״ר, נכנם היית לא כן לא שאם — "תזמורתך" על לכולנו "מוניזם" : של היסודי העיקרון באותו שוב טמון הבית״רית המשמעת רעיון האדריכל אותו של לקריאתו כולנו נענינו כן על אחד, בניין יחדיו בונים אגו אחד, רצון לתוכנית נאמן נשאר הוא עוד וכל בעינינו : חן מצאה שלו תוכנית-הבניין אשר האחד, הוראותיו . לפי בפטישים והולמים נדבכים אנו מניחים — זו בניין "ועד" . למשל — קולקטיוואו אחד, אדם להיות יכול ה״אדריכל״ ה״מנצח״, ה״מפקד", — לנהל שלהן ייפוי-הכוח נובע עוד כל שווה, במידה דימוקראטיות הן השיטות שתי הנשיא אך שולט באמריקה ה״קאבינט" ; — קולקטיוו שולט בצרפתההמונים . מהסכמת השיטה יותר הולמת בית״ר את תגיהן . כל על דימוקראטיות ריפובליקות שתיהן- לבדו של ומחלקה "מחגה-צבא", ושל "בית-ספר" של תרכובת היא בית״ר כי האמריקנית, אחד מפקד ועל--ידי אחד מורה על-ידי לנהל יותר קל חיילים, של גדוד כמו תלמידים, ההירארכיה כל של והאחרון הראשון המקור אולם בוויכוחים . המרבה ועד על-ידי מאשר מפקדה את חופשי באופן בוחר הוא כי הבית״רי, ההמון של ברצונו טמון בית״ר של ראש-בית״ר . את — התנועה של העליון החופש בין ובריאה מוצלחת קומבינאציה הם המשמעת את ותפישתה בית״ר של מבנה שני . מצד המוניסטית ההרמוניה לבין אחד מצד ) 321 — 319 ע«׳ למדינה״, ״בדרך כרך , 1940 בית״ר", ( ״רעיון 340 מרצי ! משמעת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר