מרי ומרד

עמוד:332

ומאבד זול נעשה העניין וכל שכזה, ספורט מיו אלא " uu 1 □ן אלא התפרצויות אלו שאין רושם, בעולם ,, , - - - - - - - - - - - והשפעה . טעם כל «ל« . בלבי . בהיגיון לא לה״״-ב צריך כ«ן ,״» : לה-ו " בכוחן אין ״, n1 wn ״ ויהא באריקאדות . על עולים עם-היוב מעיב בשבב- - אים ה״שבון . ב״ויה ב-שם," . ילי שהעם תקווה . ,את בכל להם יש - כלבי . ״ייכי ״״ גם , ול . ביותו ן-ט 0-פום 0 הן היוב עם אצל נאריקאוות הרוב . עם הוא עמם כי לציים, הניצ״ון ואז - א״ייהם רק מהווים הם בה בארץ,באריקאדות על עולים כשהיהודים ואילו אמצעי-כפייה . באמת יתאחד הרבע כל כאשר לא אף "להכרית", סיכוי של זכר אף להם אין האוכלוסיה, של רבע עצמי קרבן רוחנית, הפגנה אלא אינן יהודיות באריקאדות הבאריקאדה . על עמהם לעשות יכול שהוא המוסרי, הרושם באותו הוא היחידי שכוחו פיסי, ערך שום בלא כדי לחלון, בעד עצמו את מפיל שאדם כשם ממש : העולם של מצפונו על — בעולם לו . . . שעשוהעוול, גדול כמה עד ידע, שהעולם יחסי את שיניתי כי הוכחה, למצוא ישתדל זה כל סמך שעל שוטה, יימצא אם _____ — בבוץ j מטריה — בגשם : הוא היגיון של פירושו לו . אשיב לא הרי המאנדאטור״, אל המטרה אותה לשם הכול ! חמים בגדים — בחורף ן קלים בגדים — בקיץ ! ערדליים . . . העונה אל לסגל יש האמצעים את ואולם ) 1935 . 2 . 1 ״הירח', המאכסיפאליזם", ( ״על * - במהי- נעו ההיסטוריה מחוגי ללא-היכר . עד והלכה השתנתה ה״עונה" ואמנם מקדים שתמיד ז׳בוטינסקי, כי נתברר, מהרה עד שנים . באותן מסחררת רות כמעט עתה רבות, בשני□ הציונות מנהיגי שאר את הנועזות בתחזיותיו היה : לקחה את ללמוד שמיהר אלא —המציאות אחר מפגר עצמו הוא נשאר ומעצמת-המאנדאט והלכה, החריפה ומרכזה מזרח-אירופה יהודי מצוקת בריתה את קיימה בה הציניות הארץ . שערי את הנרדפים לפני לנעול התעקשה ­ התפת גם היתה בינתיים אך כול . לעיני נתגלתה הערבים, ע□ הבלתי-קדושה בדרך — המכשולים כל אף על התעצמה היהודית האוכלוסיה : חיובית חות ­ והשלכו תרצ״ט — תרצ״ו של מאורעות-הדמים ״בלתי-חוקית״ . ובדרך חוקית ­ המח וזו הרשמית ההגנה — הרבים הקרבנות אף על חיוביות שהיו תיהם, הצבאי הארגון של ה״הגבה" פעולות ורכושם, היהודים חיי עלתרתית שנים אך ידעו□ שלא צבאי, וידע ניסיון ליהודי□ היקנו אלה כל — הלאומי של כוחו תודעת ואת העצמי בטחונו את הגבירו ואלה קודם-לכן, מעטות של אפשרות על מעתה דעתו את לתת ז׳ את עוררה זו התפתחות היישוב . : חדשות״ ב״שיטות פעילות ועל האנגלי ה״שותף״ מן גמור ניתוק ערך ? לו יש עוד האם שותף ? לנו להיות הוא ראוי עוד האם שותף ? לנו יש עוד האם ? מתי עד ? איזהו עליהן התשובה אשר שאלות, — כביכול ״ריטוריות״, שאלות אלואין לי : האמינו ומרי מרי 332

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר