מרי ומרד

עמוד:331

כולכם, כמוכם כמוני אנוכי שונא •שבורות זגוגיות : זה הוא טוב שמנהג אומר, אני אין בראתי אילו סתם-אנשים . או ראשי-שוטרים אם היינו״הך יותר, עוד •שבורים ראשים בעלי-הבתים הננו אני ולא אתם לא אולם לגמרי . אחרת בוראו הייתי ימינו, של העולם את העולם רואה . שאינו מה ועל רואה שהוא מה על עולמנו, של ומנהגיו הליכותיו על לשם . מוליכות שאינן דרכים ויש ראייתו, חוג אל המוליכות דרכים יש •שהנהו . כפי הנהו אוזן תטו ואל זו לדרך תודה תנו אתכם,וישמע יראה שהוא בעיניכם, חשוב ואם - - - - - - ״חוסר-תועלת״ . על לסיפורי-מעשיות שביום-מן- בכך, להתחשב יש מדיני, עם של תפקיד ולמלא לאומה להיות רוצים אם ממשלה ממשלה . עם בלתי-אמצעיים בסכסוכים לבוא שלא הנמנע מן זה יהיה הימים הכותל ליד תפילה — מחרתיים אסיפה ; — מחר הפגנה ; היום לאסור עלולה כזאת להיכנע, יש שתמיד אתם, סבורים אם הפיסי . כוחה על תישען היא ותמיד — המערבי, בבתיכם, ושבו התכבדו — בלתי-מוסרי דבר תמיד הוא ולשלטון-הכוח לפקודה ושלהתנגד מדינה . בהקמת תשתעשעו ואל ) 1934 . 1 . 8 ״חזית-העם״, המשטרה״, של קדושתה ( ״על ¥ זיבוטינסקי ( בעיני מצומצמת מטרה להשיג המכוונות ספוראדיות, פעולות-מרי אין דרכה ) , את שתשנה אנגליה, של מצפונה את לעורר : הדברים כתיבת בעת נזהר, ז׳ ממש . של מרדעל לדבר שלא כללי, כמרי ולראותן בהן לטעות ­ במצי וכיסוי אחיזה להן היה שלא תקוות, ולטפח הרגשות עם להיסחף שלא ניסה הוא האוכלוסיה" ) . של רבע רק מהווים הם בה ( "בארץ הנתונה אות ­ הפרו על ולהעמידם תנועתומקרב ה״מאכסימאליסטים" את לרסן אפוא : וסיכוייו המאבק של הנכונות פורציות איני טעמי . לפי מדי פחות אחדים : "מאכסימאליסטים" השתתפו בקראקוב בוועידתנו בוודאי מאתנו, אחד כל אצל יש מאכסימאליסטי הלך-רוח "אופוזיציה" . בהם לראות מסכים לעיתים זה הרי — עושים הם אשר ואת אומרים, הם אשר ואת בכלל ; יהודי כל אצל בשום רוצה הייתי לא כולנו . של רגשותיהם של נאמן הד תמיד ) לא ( אבל קרובות המאכסימאליסטים מן דורש אני שלנו . הנוף מן ייעלמו מאכסימאליסטיים שמצבי-רוח פנים, - - - - - - היגיון : אחד דבר רק שלנו ואני לגסות, בכלל אני חושב — פיסי מסוג פעולות וכדומה — שמשות״ ״שבירת מובנת בהם מקרים . אפשריים ואולם המסיבות . בכל מכך שיימנעו ברצינות, מייעץ ציד שעורכים בעיתון, קורא כשאתה למשל, כאלו : לפעולות שגרמה ההתמרמרות, היא זה דבר ; יוצאת-מן-הכלל להתפרצות גורם יוצא-מן-הכלל עוול יהודיים . תיירים על במידת-הדחמים . מתייחס שופטים שנים-עשר של בית-דין אף היה לכך להבין, אפשר הדרגה, להיות צריכה . . . במאכסימאליזם ואף דבר, בכל להיות צריכה מידה ואולם יוצרים כן, לא אם : חירוף מלת ועל תותחים יריית על בהגבה יותר, רך וטון חריף טון ומרד מרי 331

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר