מצוקה והתיישבות

עמוד:327

היו "ארץ-סלעים" שאזרחי כך, כדי עד ל״ארץ-תמרים" זקוקה ש״ארץ-סלעים" הדבר, קחהמשווה ? לאיזור להגר מוכנים ורק אך ארץ תובעים אנחנו — ההוא הוויכוח היהודים בשבילנו קיים אינו למזלנו, שהסוג מכך, להסיק אין אך זו . מלה של והממשי הישר במובנה כשרה התיישבות לשם ניצול הוא בלתי-מוסרי כלום בלתי-מוסרי . להיות מוכרח התיישבותי מפעל של השני מסביב אנשים לאלפי פרנסה מתן של אפשרות קיימת בעוד לסמבטיון, מעבר מכרות-ברזל רעב ? חרפת סובלים אנשים אלפי היו זה ובלעדי — במולדתך, לבית-חרושת אפריקנים . או אירופים הםאם — היא ואחת הבריות, כלפי עוול הוא בלתי-מוסרי כשהוא הקולוניאלי העיקרון שאלת ולא במושבה, המשטר שאלת — אחרת שאלה יש לעצמו . ממשיות, שאלות הן אלו ביותר . מופשטות לא אבל מאוד, מסובכות שאלות הן אלו אימתה את כעת המטילה הסכנה, שלושת-רבעי שבעתיים . חשובות הן היהודים ובשבילנו בעוול או בצדקו ההתיישבות, לעניין מסביב באי-הבהירות בכך : מקורה הציונות, על ( שם ) שלו . בשקר או באמיתו שלו, ❖ קילומטרים להם שיש ואנשים, הקילומטר, להם שצר אנשים, של הבעיה הבעיה העולם בעיות שמכל סבור, ואני קיימת . בעיה היא — והותר די שבעים-ושבע, כי חשובה ביותר ; החשובה היאהארץ שטחי חלוקת של מלאכותי, באופן הנבדלת, בצורתה "סוציאלית", הקרויה הבעיה מן למשל, של האינטרסים הגנת ( במקום ה״פרוליטאריים" האינטרסים להגנת העיקרית שהבעיה כן, על לעמוד בעיקר חייבים היהודים אנו העני ) . שלכל כן מחדש, שטחי-הארץ חלוקת של הבעיה היא במדיניות-העולם אחר, אמצעי אין זו ולמטרה — אדמה של מספקת מידה תהיה אומה לשאול, ולא מדי, יותר אדמה להם שיש עמים, מאותם לקחת אלא לאו . ואם לכך מסכימים הם אם ) 1936 . 4 . 3 ״הירדן״, ( ״הבר-הלאומים״, והתיישבות מצוקה 327

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר