מצוקה והתיישבות

עמוד:326

אולם עת : בכל "וא אפשרי זר . דנר w , הפעם י ( אני יאין עניי בין ןל״ל ? _ היחידה• הנכונה הגישה זוהי גרידא מוסרית מבחינה מה גתי ובלתי-מס באמת תקיף עליון, בית-משפט זה בעולמנו קיים היה אילו ספק . בלא מנם" . היה אז כי - לדאבוננו הצלי״ . לא ש ונמה ם , ! לאיפ 1 . בי " ״ להין הארץ . פני של חדשה חלוקה לבצע ) 1936 . 8 . 14 ״הירדן״, י", לפולניה ( ״מושבות ¥ להיבט לא אבל הבעיה, של היהודי-הציוני להיבט נם ז׳בוטינסקי הגיע מכאן : בלבד זה אחת תוצג הארץ" בעל להיות צריך "מי הבעיה : שכל רבה, חשיבות משום בכך * ש שבעתיים . הדבר חשוב ליהודים ולנו המתקדם ! התרבותי העולם כל בפני ולתמיד בכללו הערבי העם : העיקר על-פי-רוב נשכח ארץ-ישראל, על הזכות שאלת על בוויכוח דוברי' והעמים השבטים בני ומספר מחצית-אירופה על בגודלו העולה שטח, בעל הוא ובכך בכלל : ארץ אין ליהודים שלנו בעוד — מיליון, ארבעים על עולה אינו ערבית מכיוון בוויכוח, נשכח זה מומנט מוסריות . זכויות בדבר השאלה מוחלט לפתרון באה הזקוקים של קניינם להיות חייבת "הארץ העיקרון : את מעולם קבעה לא שהאנושות . . . מצוקתם״ יחם לפי להרקע זו . שבבעיה אחר צדעל לעמוד גם כדאי קניין-מושבות", של "המוסר בעניין נגענו ואם של ליישובו מושבה ניצול להגירה : ובראשונה, בראש התכוונתי, "מצוקה" על בדברי ­ הממ : לשקר זה דבר היה מזמן שכבר תשובה, ניתנת כךעל אולם המדינה . מאזרחי חלק פעולות-התיישבות זמן זה מבצעות אינן המיישבות המדינות בקרב ביותר האדירות לכות של הצרפתי מחברו בולייה, לירוא "חלוצים" . להן שאין משום אולי — במושבותיהן שני בין מבחין נתיישן ) כבר חיבורו כי ( אף התיישבות ענייני על ביותר המובחר הספר מלה — ( אכספלואטאציה ) ״ניצול״ וניצול . התיישבות פעולותהתיישבות : של סוגים למשל . מכונה, או שדה ניצול שמשמעו מדעי, מושג היא בולייה לירוא בעיני אך מאוסה, למכונה . או לשדה ייגרם לא נזק ששום כך, כדי עד ובזהירות בפיקחות לנצלם ואפשר — ההתיישבות של הראשון הסוג את להצדיק אפשר שבעוד סוברים, המקובל לפי מושבה ניצול השני, הסוג הרי — אוכלוסייתן / של העודף את ״זולתך״ אדמת על ליישב לחלוטין . בטוח אני אין בכך וגם אחוזים . במאה בלתי-מוסרי הוא ממרחקים הנקרא שטח נמצא קו-המשווה באיזור שאי-שם, בנפשכם, שערו : להלכה משל הנה אינם ה״סלעיים" "ארץ״סלעים" . הנקראת אירופית, ארץ של קניינה והוא "ארץ-תמרים", שבבתי- כך, על מתפרנסים הם אבל קו-המשווה, באיזור לחיות רוצים, אינם או יכולים את מהם נטלו אילו ב״ארץ-תמרים" . שמקורו התמרים, מיץ את מעבדים שלהם החרושת אמת כלום : מקשה ואני שלהם . בתי-החרושת כל את לנעול נאלצים היו התמרים, מיץ והתיישבות מצוקה 326

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר