מסגרת וקדושתה

עמוד:318

משמעת בלא תכן ת לא אחידה הסתדרות כי המקובלת, הטענה את כמובן, אני, יודע הכללי . לעניין ולהזיק אנראכיה ליצור פירושו : - נבדל״ באופן ״לפעול וכי כפייה של מדי מיכאנית הבנה זוהי להם : אענה אם הטענה, את המשמיעים אלה לי יסלחו אולי והדרכים מרובה, במידה גמישה היא הציונות לאמיתו-של-דבר, ושיטותיה . הציונות של כך . כל פשוטות וכלל כלל אינן למטרתה המובילות מקווים . ואנו קצר, זמן לפני רק זה בכיוון הצלחנו הציונית . בתנועה בשלום אנו רוצים המחוננת גדולה, תנועה יצרנו כך לשם לא אך יותר . אף נצליח הקרוב בעתיד כי לטמיעה עצמנו את שניתן כדי הרגיל, מגדר יוצאת ובמסירות-נפש גדולה בהתלהבות ידידותית . סביבה בתוך אפילו — ולהתבטלות ) 1935 . 1 . 29 ב״הירדן״, ( מובא עולם, של ברוטו אז עמדה הציוניות ההסתדרויות שתי ב-ן הקיטוב שאלת ברפרוף רק בה נגענו אנחנו רשימות . בעשרות עליה דעתו נתן וז׳בוטינסקי לתוך מלהיכנס פטורי□ עצמנו ראינו כי העקרונית, בזווית-הראייה ובעיקר פוליטית . ואינטריגה טאקטיקה של הצר המבוך בתנועת — הציוני במחנה הפירוד של האחר למישור בקצרה נעבור עתה הנמקה ובאותה פראגמאטית גישה באותה שוב נתקלים אנו כאן הפועלים . : זיבוטינסקי את שהינחתה ״חילונית״, באופן — ציבורית שאלה כל על לדון יש בו אופן, באותו לדון יש הזאת השאלה על מנהלי מצד לא בפרט מתנגדינו, מצד והיגיון לקרירות מצפה אני אין והגיוני . ושקט קריר עובדי אנו, ידידינו מצד אבל קיומה ; את לעת-עתה הממשיכה ה״כללית", ההסתדרות ובתכלית צונן ביישוב-דעת מעוור, יצר בלי בעניין יתבוננו כי לקוות יש ובית״ר, הצה״ר הסבלנות . בהסתדרות "קדושה" כל אין אחד, מצד אחר . מטבע כלכל זה למטבע צדדים שני הוא קיים ארגון שכל אומרת, זאת אין אך הפועלים, ארגון נחוץ כמובן, הקיימת . העובדים זובאטוב הג׳נדארם על-ידי נוצר ברוסיה, שנוצר הראשון הליגאלי הארגון טוב . ארגון תועלת תועלת, מקצת הביא הוא גם אולי כי אף — לגמרי טוב היה ולא גאפון, והכומר אלא הזאת ההשוואה את מביא אינני בו . רצו לא שיוצריו ובכיוון יוצריו, לה ציפו שלא צריך טוב, איננו ואם טוב . ארגון הוא פועלים ארגון כל לא כי וראיה, דוגמה לשם יותר . טוב חדש ארגון ליצור צריך מבפנים, אותו לתקן אי-אפשר ואם מבפנים . אותו לתקן ומצוות קדושה כל בדבר אין טוב . שאיננו הראשון, הארגון את להרוס אף או ולהחליש לא . ותו ציבורית תועלת ושל חברתי צורך של שאלה היא השאלה תגע . אל עובדים הסתדרות רק במדינה להתקיים צריכה שתמיד ב״עיקרון", גם קדושה אין סיבת מפני אם, לא . ותו חברתית תועלת של שאלה זוהי גם שלוש . ולא שתיים ולא אחת שכירים . בשכר העובד הקהל בקרב השונים המחנות בין להשלים אי-אפשר כלשהי, 318 וקדושתה מסגרת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר