מסגרת וקדושתה

עמוד:315

— איש שאין במקום : כתוב אבל שכאלה . ומנהלים שכזה מצב לסבול עמנו מסכים מדוע איש" . "אין של ממצב הפירוד גם טוב הזה . הפתגם כתוב כולנו על איש . להיות השתדל שכל ההיסטוריה, תאמר פן ; ברבים ומוכרז ורשמי בולט פירוד פירוד, דווקא ; פירוד היו הפחות, לכל כי, ההיסטוריה, תגיד למען ; הכלל מן יוצא בלי בבגידה, השתתף העם הסכימו הכול לא כי הימים, דברי של בפרוטוקול רשום יישאר למען ; יוצאים-מךהכלל בסים בתור האלו המחאות ותשמשבה יום יבוא עוד אולי — מחאות גם היו כי לבגידה, חדשה . להתקפה ) 1930 . 9 . 14 היום״, "דאר י" . ( ״פירוד * כאשר אפילו הפירוד . מגמות על כזאת בחריפות ז׳בוטינסקי דיבר תמיד לא מסגרת כי חשבון, מכלל הוציא לא העצמאית, הציונית המסגרת להקמת חתר הזרם עם התנאים, בהשתנות מחדש, תתמזג קדושה ) משום אין בה ( שאף זו : הישן הרשמי האמיתית שהנושאת ההכרה, את להשריש : הצה״ר של הראשונים מימיה מטרתי זו היונה או היא גדולה אם היא אחת היהודים, מדינת של התנועה היא הציונות של היחידה שתי יש שעכשיו שכנגד, הצד את וגם עצמנו את גם ללמד היה צריך קטנה . . . ואולם יותר . החזקה לבסוף תהיה מהן איזו היא, העתיד שאלת ועדיין ציוניות, הסתדרויות לידי פעם להגיע הרצון את וגם התקווה את לחלוטין נאבד האם הוא, לגמרי אחר דבר שואפים של אחד ממוזג לגוף הציונית התנועה של הענפים כל להפיכת — איחוד לעצמי, לי אשר לוותר . אסור כזה רצון על להסתלק . אסור כזו מתקווה היהודים . למדינת של נעורי, של דינקותא הגירסא את שוכח איני ואולי ממנה . הסתלקתי לא מודה : אני אחד שכל בזיגזגים, הולכתבריאה התפתחות התפתחות : לכל הדיאלקטית הגישה זו . סופית מטרה אל כולם מוליכים ואף-על-פי-כן הסופית, למטרה כסתירה נראה מהם מפלגות אף אלא הרוויזיוניסטים, אנחנו רק שלא לבלתי-אפשרי, זה דבר חושב איני איזולאציה ואולם ; הרשמית הציונית ההסתדרות מן להיפרד בקרוב אנוסות תהיינה אחרות שיטותיה כל ואה רעיונותיה כל את מחדש לבחון — השארית את תכריח דווקא כזו מנקודת נדבר ואם — לאיחוד הזמן יגיע אז החלה ) . כבר אמנם ההוא במחנה ( והרוויזיה נלחמים אנו ובהשתעבדות, במאיוריזאציה עכשיו נלחמים כשאנו הרי היסטורית, השקפה אחדות . . . של יותר וטובה חדשה לצורה זה עם ) 1935 . 1 . 28 ״הירדן״, ( ״ברכבת״, ¥ ירושתו סוף-סוף הריהי הציונית ההסתדרות כי הפורמאלית, הטענה את בהטשילו כלאחר-יד, כמעט ז׳בוטינסקי ביטל ובעצמו, בכבודו הרצל של החוקית : נישל 315 וקדושתה מסגרת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר