"מנהיגיזם"

עמוד:313

באי הוא ואף — התקופה של והיחיד האחד הגאון הוא ! אופייני מאוד מה הדבר, נכון בפשיטות שם — ״הכול״, משכן וביבשת, למתי-מספר ; פרם יבינהו, לא ואיש מאדם, ריק אליהם . נכסף אדם שום אין ואף לגאונים, ביקוש אין הגאונים יבול הגיע זה בתחום כידוע, הפוליטיים . ה״מנהיגים" אחד : הכלל מן יוצא ויש ממארת, מחלה באותה וארצות עמים נדבקים זו, אחר זו זה, אחר זה עצומים : לממדים לכתחילה במצחו . חקוק קיסר של חותם אשר בחיר״האל, המנהיג את בקרבם ומי - לים בעלי יהיו הבחירים אותם כל שכמעט ההכרח מן כמגיפה, ה״מנהיגיזם" כשפושט ברור . ; מנוחה דורש המוח האדם, מחשבת עייפה הוא . כן ואמנם, ; מאוד בינוני קומה שיעור ועתה — הארורות״ ב״שאלות מוחו את להוגיעלזכותו מקנא מאתנו אחד כל היה לפנים לחשוב שיתנדב "בעלן", אינסטינקטיווית מחפשים ההמונים ; לכך נוטה איש אין המדע אם בעיני, ספק חייו . בימי אנדרטות-זהב בהקמת הדבר בעד לו ומשלמים בעדם, ואף-על-פי- — שלימה, תקופה של עייפה״ ״מחשבה כגון להכללות מקום מניח הפסיכולוגי את אותנו, שדוחות התופעות, אותן לכל השורש היאהיא זו, ועייפות היא ; עובדה כן החופש . פולחן מוגר בעטייה הזקנים, ) 232 עם׳ וחברה', 'אומה כרך . 1937 הזקנים״, ( ״מרד ¥ לפולחן ז׳בוטינסקי של יחסו על יעיד — למעלה שהובא מכל יותר כי דומה, גרוסמאן, מאיר אל התפרסם ) , ( שטרם הבא המכתב — האישיות את לחוג ההכנות על כתגובה בא אשר מכתב הרוויזיוניסטית, התנועה מראשי : ז׳ של החמישים הולדתו יום רוויזיוניסטים חברים התעניינו בהם אחדים, מכתבים קיבל שלנו המרכז כי לי ידע 3 פומבית . הכרה של כלשהי בצורה לציינו על-מנת השנה, הולדתי יום בדבר מכתבים על להשיב החמורה ההוראה את המרכז על להטיל היקר, ידידי מבקשך, הריני : דלקמן התשובה את זה מסוג שהיא צורה מכל להימנע מפלגה, הבדל ללא ידידיו, מכל מוחלט באורח דורש ז׳ . "ז . בהתעלמותו שייתקל בלבד זו לא זו דרישה של אי-מילויההולדתו . ליום פומבי ציון של ממש" . אישי כעלבון יקבלו הוא אלא ובסירובו, אני ביותר . העמוקה מהכרתי נובעות אלו מלים כי יודעים, אותי, המכירים אלה כל ממידת בכך אין ממרחקים . ולו האישיות פולחן את המזכירה תופעה, לכל ובז מתעב גרידא . אישי לעניין והמתקשר ולמעשים, לאידיאות יחם כל לו שאין דבר, לחוג ההגינות תוכנו ! במלוא זה מכתבי בתשובותיו לצטט המרכז בידי הרשות הדבר, הכרחי אם להתגונן יכריחוני ולא רצוני את יכבדו באמת, ידידי שהם אלה, שכל מקווה, ואני שכזה . דבר סובל אף או מרשה אני כאילו החשד, נגד בפומבי ) K 1 / 2 / 20 / 1 מ״ז © , 1930 . 2 . 24 קאסל", "ארונדי באניה גרמנית ( נכתב "מנמיגיזם" 313

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר