"מנהיגיזם"

עמוד:311

האופנה אל ולשוב הזאת המסוכנת המלה מן להימנע מוטב כמה מוטב, שלנו . התנאים את לא משרתים, אלא אינם ושרים נשיאים כי סברו, כאשר עשרה, התשע המאה של הישנה תנועה או מדינה שמש . משרת, אלא אינה בעצם "מיניסטר" הלאטיגית המלה מנהיגים . "מנהיג" . ידי על- לא שמשים, על-ידי מנוהלת היה אילולא לוויכוח, אפילו ראויה היתה לא לדיקטאטור לגעגועים בקשר ההבנה אי משמאל . והן מימין הן הנוכחי, בעולמנו רב ייצוג לה שיש עולם, בהשקפת כאן מדובר הוגו . וויקטור גלאדסטון גאריבאלדי, לינקולן, כמו מתופעות ההיפך היא זו השקפה חירות . לו תנו חסרונותיו ; כל חרף "אול-רייט", עקרונית הוא האדם כי האמינו, בזמנם גם יעשה אמנם אז הרי — הצבעה ושל זכויות של שוויון לר תנו עצמי, שלטון לו תנו של תקופות ייתכנו אמת, למדי . הגון עולם ייצור בסופו-של-דבר אבל רבות, שטויות אבל : לאמצעי-חירום זמנית יזדקקו בהן אשר חברתית, מחלה של תקופות מצב-חירום, דור לכל כלל עושים אין — יוצאים-מן-הכלל מאמצעים פיזיולוגיה, עושים אין מתרופה ואורגאנית עקרונית היא האנושות לפיה הפוכה : תפיסה בכיפה שולטת היום אולם ודור . באמצעות האדם, את "להנהיג" יש : עצמית והגדרה חירות לה לתת ואסור ואווילית, רעה זה אין העולם . . . ואת האומה ואת שכניו, ואת עצמו את יקבור — [ לא ואיסור, פקודה כי לומר, רוצה רק אני אופנותיה . ועל העשרים המאה על ביקורת למתוח מתפקידי לפניה, קידה להתוות רוצה איני בה, מאמין אינני בעיני, חן נושאת אינה הזאת האופנה ובמיוחד לדיקטאטור . הנכנעים אלה, את מעריך ואינני "מנהיג", כל אחר ללכת רוצה אינני העלם עינינו לנגד עוד כי בטוח, אני שיתמיד . עניין היא הזאת שהאמונה מאמין, אני אין תיעלם . © ) 1932 . 9 . 9 ״היינט״, רעדע", א פון ( ״פרקים ¥ חושבים, הם דבר-מה . בידו שעלה אחד, מכל להתפעל משוגה נטייה להם יש בני-האדם דבר, של פירושו הרי הצליח, אם פשוט : בשר--ודם בידי דבר-מה שיעלה שאי-אפשר ׳מזיק׳ "בוודאי ההמון . אצל הצלחה לכך, נוסף היא, הצלחתו אם בייחוד הנהו . שגיבור ביקורת דורש אני לו" . נשמעים היו לא הרי כן, אלמלא — האנשים טוענים — הוא גדול טיפוסים "נביאי-שקר", של עצום מספר יודעת העולמית ההיסטוריה זו . אמונה-טפלה על מפני שמותיהם, אל מצרפים "שקר" התואר את שנכשלו : מנהיגים ובכלל כשבתאי-צבי, משכו כולם ואולם יותר . אדיבים תארים בשבילם מוצאים היו הצליחו, אילו נכשלו ; שהם לעיתים נוכחים ומחשבותיהם, דבריהם חייהם, על וכשקוראים גדולים ; המונים אחריהם רק מהם ורבים קטנים . בני-אדם סתם או מאוד רגילים בני--אדם אלא היו שלא קרובות, "הצליחו" . לא במקרה שרובם החדשה, ההיסטוריה מן בפרק נעיין-נא העתיקה, בהיסטוריה נחטט שלא כדי "בן-אדם" על אלא קטן", "אדם על לא מדובר וכאן עיניהם . לנגד אותו ראו הקוראים של "הצליח" . לא לבסוף אם אף אותו, מכבדים הכול ואמנם הכול, מצד להוקרה הראוי אמיתי, 311 "מנחיגיזם"

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר