מלחמה

עמוד:305

ז והסבל הרצח רווית המלחמה, את לחסל הדרך מהי ו תקווה אין וכלום שלאורך האמין, לא הוא קלים . בפתרונות מבטחו את שם לא ז׳בוטינסקי אהדדי שנחתמו החימוש, והגבלת לאי-התקפה חוזים אותם יצלחו ימים כדי מאמץ, כל לעשות היא, היחידה היעילה הדרך אחרת . או זו בהזדמנות את לחנך יש וכן המלחמה, את המעוררות בעיות, אותן כל את לפתור : הטבח-ההדדי בדרך שלא ולפותרן לנסות האדם, העתיקים, הזמנים אותם חלפו דבר . שום ועל לחינם מלחמות מנהלים אינם העמים יודע, ואיני — שלו הפילגש את שהעליבו משום מלחמה, על להכריז היה יכול מלך כאשר גם מלחמה בכל אנו עדים כיום עתיקים . זמנים אפילו'באותם היה אפשרי זה דבר אם העלולות לשאלות, מסביב מתנהלות המלחמות כי היא, הוכחה חברתית : להתלהבות ולא לעזור, עשוי זה לפתור : יש הללו השאלות אח האוכלוסיה . של חלק לפחות להרגיז תותחים . שלושים-ותשעה מאשר ביותר להחזיק לא אורוגוואי על שלפיו חוק, שמרבים דוגמה, יש וכלל : כלל בלתי-אפשרי זה אין מחדש . לחנך יש האדם טבע ואת אינם לעולם באגרופיהם, להם רב כוחם כי אף ואמריקנים, שאנגלים — אותה לצטט הכוח שאלת את להחליף ואין מחדש : האדם את לחנך יש בדו-קרב . להילחם יוצאים הנייר . שעל-גבי בחוזה ® ) 1928 . 4 . 4 ״היינט״, ענטוואפנונג״, גענפער ( ״וועגן * אפילו פירוק-הנשק . את להשיג לחתור ניסיון כל על נם לוותר אין זאת עם תרומה יתרו□ לפחות הרי מלחמות, למנוע כדי זה באמצעי היה לא ­ ומקו לנחשלים לסובלים, הסעד אפשרויות ולהגברת כלכלית לרווחה נכבדה : בכפם עוול לא על פחים מאבק, תוך תגיע שלנו, התרבותית ה״רקובה", החברה זו הישן, העולם כי טוען, אני הערה באה ( כאן בימינו . בקרוב ודווקא בהיר ; עתיד של לראשיתו בשאלודהחימוש גם הללו המושגים שני — השלום הבטחת פירושו אין שלם, או חלקי פירוק-הנשק, אחת : בטרם גם התנהלו מלחמות סבורים ; שהבריות כפי אינטימי, באורח כלל קשורים אינם הטאנקים את שיבטלו לאחר גם עוצמתן בכל שיפרצו וייתכן אבק-השריפה, את גילו מכך אלא בעולם, תותחים שמצויים מכך, נובעות אינן מלחמות ; המרעילים הגאזים ואת מרכזית, עולמית מעצמה אין עת ובאותה — לאומיים אינטרסים של קונפליקטים שיש מלמעלה . הקונפליקטים את באמצעותה שתפתור על-מנת עולמית, משטרה שלרשותה בו במקום בה נוגעים אין אף אותה, פותרים ואין עצמה, בפני שאלה היא השלום שאלת לאין- חשובה היא כשלעצמה פירוק-הנשק שאלת ברם — החימוש ) . צמצום על מדברים סדר-העולם בתחום אלא שייכות, כל לו אין אשר ה״פאציפיזם", בתחום לא ערוך : ממש . היום כבר היום, הרי — ומר רע הוא הנוכחי שהמשבר ככל והחברתי . הכלכלי ל״עשירים", אף ובחלקם בריאים לתקציבים לפתע נעשים החולים תקציבי-המדינות היו מלחמה 305

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר