"מזרח"

עמוד:297

משקל . שיווי של במצב חי אותו׳ מרגיזה אינה או דוחפת אינה אירופה אם המזרח, ; מטפסת לא שנה מאה זה שהמערב ניצול, יש ; ועניים עשירים בין עצום הבדל יש במזרח גם נגד מוסרית מחאה ; אין — העושר נגד הדלות של פעילה תנועה ואולם ; עליו שמע __ מסויים ציבורי לחץ של בצורה מחאה החמריים, הקניינים של בלתי-צודקת חלוקה — למשל היה הפילוסופים, כדרך במועט, להסתפק המזרחי המון-העם של כשרונו אין . המרוששים המעמדות של הבלתי״פשרנית הפרינציפיונית, שאי״שביעת״הדצון כמו ממש האירופיים . הציבוריים החיים של היסודי הקו היא באירופה חירות- , פרלמנטים יצרה אירופה כזו : בצורה ההבדל התבטא הטהור הפוליטי בשטח את לחקות שהתחיל ( עד המזרח ציבורית ; ויוזמה פיקוח של צורות מאות העיתונות, במקומות, אפילו זה שלטון עם נשאר הוא בפנימיותו שלטון-העריצות . עם נשאר אירופה ) של הפנימיים החיים אל יותר עמוקה הצצה להציץ רק צריך פרלמנטים . שם שיש האיכר, על השייח של כמעט בלתי-מוגבל שלטון ונראה במזרח, שהוא בית-נבחרים איזה התערב לא אם — אשתו על הבעל של בניו, על האב של עוזרו, על האומן של מחאה של גמור העדר כמעט נראה בזמן ובו הגבלות ; אילו הנהיג ולא האירופי המושל מאוד, מועטת בהצלחה לכך, אותו הסית לא אם — המדוכא הצד של הכרה מתוך האירופי . התועמלן ) 278 — 277 עמ׳ ( שם . ¥ שהחדיר בעובדה, המתבטאת ה״מזרח", של נחשלותו על זיבוטינסקי הצביע כן אין ה״מזרח" של המומים בכל אך שלו . פינות-החיים כל אל הדת חוקי את מקום, ( מכל עדיין נמצא פשוט ה״מזרח" אורגאנית . טבעית, מהות רואה הוא שיש- , לשכנינו לב מכל איחל ז׳ חוסר-בגרות . של בשלב הדברים ) כתיבת בעת דעתו ליהודים, אשר האפשרי . בהקדם ה״מזרח" את מקרבם לעקור כילו : ו״מערב״ ״מזרח״ שבין הזה ב״קונפליקט״ ונחרצת ברורה ז׳ של אין לארץ-ישראל, הנוסעים ואותם ובאמריקה באירופה הנשארים אותם היהודים, אנו באירופה . אחרים עמים להרבה מא-שר פחות אולי "מזרח" . לאותו קשר שום לנו הם שגם גזעים גדושה התיכונית אירופה כל מאסיה . שמוצאנו כמובן, נימוק, זה אין הספרדים מן מחצה ובוודאי האשכנזים היהודים כל אחרינו . רב זמן ובאו — מאסיה באו רוחנית . להתערות למדי מספיק זמן שנה . אלפיים כמעט באירופה יושבים כבר ארוכה כה שורה באירופה שישבנו בלבד זו לא בשאלה . אחר צד חשוב יותר ועוד שיצרו העמים, מאותם אחד הרינו היהודים, אגו, מאירופה : שלמדנו בלבד זו לא דורות, של התרבות ליצירת עזרנו דרכים בכמה שבהם . החשובים ואחד _ האירופית התרבות את הכרתה יסוד את אירופה עשתה שממנו שלנו, הדתי המוסד על - ידי , ראשית מת המער אינו עושק, משטר הוא הקיים החברתי המשטר כי ההשקפה, היא מהותו ותמצית הדתית, עזרנו שנית, הזה . העולם של לתיקונו לשאוף יש ותמיד בדק-בית, טעון גם ולכן הכרחי, 297 ״מזרח״

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר