מוסר וציונות

עמוד:291

ז׳בו- שכתב "הארץ" ) , בעתון ראשי מאמר ( מתוך , "קדו□׳ קטע עוד ונוסיף בחוצות הערביים התועים" "הרועים של כושלת הפגנה בעקבות טינסקי חתימה אין אמנם . 1920 פסח בימי לפרעות-הדמים שקדמה הפגנה, ירושלים, בעינינו ספק כל משאירות אינן שונות בחינות אבל זה, מאמר של לצידו : מחברו זהות לגבי עקרה צדק . ומחוסרת עקרה התועים : הרועים של הפוליטיקה את תיארנו תארים בשני פתרון כאחד . והפסיכולוגי המדיני במצב — העולמי במצב מתחשבת אינה כי יען היא, העברי העם שבין ההיסטורי הקשר הנאור . העולם לכל מוסרי הכרח נעשה היהודים שאלת נחלת-נצח מגבוה שניתנה ודבש", חלב זבת "ארץ רעיון ; באר-שבע ועד מדן הארץ ובין אין-סוף, ומרידות מלחמות אחרי בכוח-הזרוע מגורש עם של הטראגי החיזיון ; יעקב לבית ממלכות נבנות סביבו שנה אלפיים — לארצו, לשוב והחולם שגה אלפיים בגולה הסובל דתות ותרדנה, תיוולדנה חדשות ואומות ועוברים, גוססים עולם עמי ממלכות, ונחרבות זה כל ארצו ; את ותובע עומד זה ועם — תתאחדנה תתחלקנה, תשתנינה, ואמונות וינקו אמא מפי עוד למדו זה כל את והאמריקאי, האירופי הציבור בלב עמוק נשתרש שכן, ומכל אנושי . בכוח אין האלה הרעיונות את ולעקור דורות, דורי במשך חלבה עם קורא כולו שהעולם ארץ, באותה חלק" ליהודים "אין כי צעקות, על-ידייעקרום שלא "ארץ-ישראל" . לשונותיו, בשבעים לה, ) 1920 . 3 . 1 ״הארץ״, המפגינים״, ״כלפי במקור . עברית ( נכתב 0 פתח-תקווה על הגנה בשביל הגדול . המוסרי בכוחנו בכוחנו, מאמין אני מה - העמים מאת הצדק לדרישת אשר אבל האגרוף, כוח הוא טוב אתו . הצדק כי ישראל, עם הוא חזק כן ועל ן האגרוף כוח ) 1926 . 11 . 9 ״הארץ״, בתל - אביב, במסיבה ( נאום 291 וציונית מוסר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר