מוסר וציונות

עמוד:289

ארץ- על השליטה את לעצמם לתבוע מוסרית" "זכות אין ליהודים כי הדעה, ת לווה — הערבים ומספר יהודים 100,000 רק מצויים בארץ-ישראל כי מוסרי, זה אין ישראל . ליהדות לה ואסור רוב . על שליטה מיעוט בשביל לתבוע — הדבר פירוש ! 600,000 לדרוש לנו שזכות היחיד, הדבר בלתי-צודקות . דרישות העמדת על-ידי ריחה את להבאיש - - - - - - - עוד . ולא והקולוניזציה״, האימיגרציה ״חרות דק הוא האימיגרציה "חרות כי ברור, שיהיה מן-הדין כול קודם טענות . באותן ונתבונן הבה יהיה זה דבר אם אפילו משפטי . תוכן כל ללא ריקה, מלה אלא אינה והקולוניזציה" כוח אותו בדיוק לו יהיה במציאות הרי בינלאומית, ועידת-שלום של בהחלטותיה רשום יהודי של לשווי-הזכויות ה״ערב" ברלין, בחוזה המפורסם לסעיף שיש וערך, התיישבותנו שגורל למחשבה׳ ונסתגל הערבות ,רעיון על שנוותר או - - - - - - - רומניה . הישר שיצעד או — אחרת או זו ממשלה של הטוב ברצונה תלוייהיה בארץ-ישראל השלטץ מסירת הריהי : האמיתית והערבות ערבות-של-אמת . ונתבע מטרתנו לקראת כלשהי . אחרת בצורה או "צ׳ארטר" בצורת בידינו, המקומי נזכרו שגה, עשרים לפני עליה שחתמו אנשים אותם באזל . תוכנית תובעת זאת את שבעזרתה תחבולה׳ איזו למצוא הם מנסים עכשיו כלל . מוסרית שאיננה לפתע-פתאום, אנשים מאותם אחד הצניעות . את לאבד לא וגם נכס איזה לעצמם לרכוש גם יוכלו אנו דימוקראטי . ואפילו למדי צודק שכזה, מודוס מציע "הייתי מכבר : לא זה אלי כתב ייבחר הפרלמנט לארץ-ישראל . אוטונומיה אלא לעצמנו, צ׳ארטר לא לתבוע חייבים אלה, לכל תוענק זכות-הבחירה כאחת . והערבית היהודית כולה, האוכלוסייה על-ידי מספרים בערך נשיג כזאת בשיטה ומין . לאומיות הבדל ללא וכתוב, קרוא היודעים והנשים הגבריםכל אבל נפש, 100,000 סך-הכול בארץ-ישראל מונים היהודים כאלה : הערבים המינים . משני בוחרים 40,000 כ- ליהודים יהיו כך ; וכתוב קרוא יודעים הבוגרים הווה הדרישה, אחר למלא תוכל שלא כמעט הנקבית האוכלוסייה אבל איש . 600,000 מונים נפוצה אינה והכתיבה הקריאה אמנות הזכרים בקרב גם המחצית ; נופלת שמייד אומר, בשיטת- שימוש תוך - - - - - - בוחרים . 25,000 כ- יתלקטו שבקושי יוצא, ; בכפרים ביותר להיבחר צריך הראשון הפרלמנט חזק . רוב הראשון בפרלמנט לנו יהיה זו, מעין בחירות מוצאת כיצד במספרנו . יפה להתעצם נוכל כבר זו תקופה ותוך שנים, עשר של לתקופה שהתוכנית ייתכן, זאת . שאלה על להשיב מה יודע, איני — בעיניך ? ״ חן זאת תוכנית שעניין נסתרת, מחשבה על מושתתת שהיא טוב, זה אין ואולם מחוכמת, באמת היא היהודי לעם ארץ-ישראל של כמסירתה — אידיאליסטי-מוסרי עניין אידיאליסטי-צודק, אלא אינו כביכול, בעצם, הוא — ■ולתחייה להתיישבות שם שיזכה על-מנת הנרדף, — תחבולות . מיני בכל אותו להסוות הכרח שיש ונעדר-מוסר, נעדר-צדק עניין וסנטימנטאליות . נקיפת-מצפון של שלהם המבע עם מאוד משונים לפעמים, הם, היהודים שונאיהם . של אפילו לעיתים יריביהם, של המר גורלם על אנחות השמעת על מתענגים הם רחמנות רגשי שעבר, מה כל לאחר היום, אפילו המביעים יהודים, עשרות לי מוכרים וציונות מוסר 289

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר