מאבק

עמוד:278

י™- ארץ לפניה עמדה בהתיישבות . עסקה עוד נאשר בהתיישבות, כיום עוסקת אינה העוביב . 0- ת״רות - ריצה לנו יש אנחנו משלנו . לנמרי שונים ותנאים כאמריקה . ידיים ואה לפנינו . גדול מרתק עומד הערבי וה״סזם• בארץ . מהר יותר יתרבה מאתנו סי מיליונים, 5 . 4 - 4681- 3 ( המצרית בדוגמה ראינו שלו התהרות •ריצת- של מהירותה מיליון ) . 14 נמעט - 1927 - כיום מיליון, . ״ 3 _ 1907 ב - מיליונים, 8 . 6 - 1882 ב- הטמפו אה למדינאים" . הראויה "מתינות נדי תוך לקבוע . ינול אתר, לא זו מעי ! בתחרות "אימים" בהליכה אינה תמציתה אמנות-המדיניית השני . הסוסקובע שלן הטמפו את שלך : מנת על לצעוד . עליך מהירות באיזו מדויק . בחישוב תמציתה אמנות״המדינאי "מהירה" . או דווקא . מהירות באותה לצעוד תוכל למען זקוק, אתה ולמה מטרתך, את להשיב ® ) 1927 . 9 . 6 "מארגעךזשודגאל', קאנגרעס", ( ״דער * ■ אחר-כך שנים כשבע עצמו, עניין באותו זיבוטינסקי והוסיף חלילה לא אך — ממושך״ ״זמן פוליטית . מתינות של האופנה בקרבנו פשתה ממושך זמן וכן חערוריות, זהירות השגות של ימים היו שלא בוודאי הרצל של ימיו : הזמנים בכל האחרונות השנים בעשר כן . היו האחרונות השנים עשר ואולם מלחמת-העולם . ימי לא כאילו המקומית ) בפוליטיקה העוסקים אלה הן ציוניים ( הן הציוניים העסקנים כל כמעט דרישות המתונה, המדינאות בשם להציג, ושלא "מדינאים"׳ מעשה להתנהג ביניהם, נדברו במכה הכול את להשיג להיחפז לא ליום, אחד בצעד להסתפק ; מרחיקות-לכת ראדיקאליות . . . הלאה וכן < אחת של המושבעים מצדדיה כל . . . להיעלם מתחילה היא הרי אופנה אותה כי סבור, ואני ( לדאבוני בוגרת מחושבת, איטית, מפוקחת, סולידית, שקטה, מתונה, בלתי-פזיזה, מדיניות להכרה׳ לשוב מתחיליםכולם כי הדבר, נראה התכונות ) , מיני שאר כל מזכרוני נעלמו יוצאת-מן-הכלל יוצאת-מן-הכלל, שהיא בעיה, לפתור אין ובאנאליים רגילים באמצעים כי כל אתהם ניסו כבר ובמעשה במחשבה תג . ובכל פרט בכל חריגה תי״ו׳ ועד מאל״ף חוזרים הם ועתה חרוץ, כישלון ונכשלו — יהודים להצלת ה״מפוקחים״שמן-הדגים אמצעי הן יהודים, הציל למען המפתיעות : ותגליותיהם את לעולם ומבשרים לבראשית, ושבים ר ? חריגים׳ אמצעים בלבד, הירואיים אמצעים יצלחו בארץ-ישראל, והן בארצות-הגולה בעולם . הקיימים ובסדרים המקובלים בהלכי-הרוח מאבק תוכניות-ההצלה מחברי כי בטוח׳ שאני אומר זה אין "מסכים", אומר אני כאשר מסכים . באופיין ייווכחו כאשר דווקא מחר, מהן יתנערו לא מהם׳ אחדים או כולם המהפכניות, האופנה זה : הריהו הענייןכי לעניין . שייך זה אין כן . וודאי אפשר כן, אפשר המהפכני . ריפורמי . לרב כנזם היהודי מצבנו את הולמת "מדינאות" או "מתינות" סוג אותו של מהפכניות . — שיטותיו הרפתקה, הוא פתרונה פאראדוכם, היא היהודית הבעיה ® ) [ ז ] 1934 מארגען-זשורנאל", ’ מיטלעך, ( "העראישע 278 פאנק

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר