יהדות מזרח־אירופה

עמוד:260

נשפתי היתה אחי, אצל שריפה לבין אצלי שריפה בין בהבדל להרגיש עלי נגזר לה שהודוח חסיד הייתי ישראל, בארץ יהודי רוב של הפיר הייתי ומתמיד מאז עצמה, הציונית התחלתי הציונית הבעיה של המזעזע, הממשי, עומקה את אולם ! היהודית והמדינה הלגיון המזרחית אירופה של התמונה את להכיר משהתחלתי שנה, שלוש-עשרה לפני רק להבין כל הקודמות, השערותי וכל השגותי כל כי לי, נתברר אז ורק שם רק שלאחר-המלחמה . של בלונדון, הלגיון תעמולת של לדומה, הבחירות של הצאריסטיות, מהפרעות רשמי רחוקים הדים כעין אלא היו לא אלה שכל — וכדומהעכו של בארץ-ישראל, המלחמה רק עתה׳ רק חשתי לציון הרעב של האמיתי הטעם את : והממשית האמיתית הציונות של התפיסה את בחובי אני נושא מאז האיומה . . . המציאות את עיני לנגד בראותי כאן, בשם אותה מכנים אגו פעמים יותר« נשגבה יותר, גדולה ציונות של האינסטינקטיווית למושג כנראה קרוב "צהר" התנ״כית המלה של הקדמון ( המובן "הצה״ר" או רוויזיוניזם — מ״ציונות" יותר זה הרי לאמיתו-של-דבר אבל הצ״ח, לה קוראים אנו פעם ״זניט״ ) , אני כאשד אולם — ו״נצח״ ״היסטוריה״ ״עם״, כגון ענקיות, מהויות עם מזדהה זה מושג קיר כי אני׳ חש לונדון, או פאריס בניו-יורק, שומעים לקהל זה מכל רמז להביא מנסה לבבי לידיד שיני כאב על סיפרתי כאילו ממש, ; מאוד שקוף מאוד, דק קיר בינינו, חוצץ קורא כשאני למעני, הימנית ידו את לקטוע היה מוכן ואשר מאח, יותראותי האוהב מאוד, אני אין עצמו : הדבר אותו זה אין ואף-על-פי-כן — כפרתך״ ״אהיה הזעקה את בעיניו היה לא אף וזה אפשרי, איננו כפרתי" ש״יהיה וגם לי, תעזור לא היא הימנית, לידו זקוק לרופא- ללכת ועלי שלי, כאבי אלא זה אין שבסופו-של-דבר משום לשווא, והכול עוזר, הוא . ולא השיניים, להיפך . — מערב-אירופה מיהודי להתגרש מציע אני אין : כנות מתוך אותי הבינו אנא, כמו׳תה היתה לא אשר אחדות, לנו שתביא יהודית-לאומית-עולמית, כנסייה על חולם אני לבוא חייבים הכיוון וקו התוכנית המנהיג, הרצון ואולם הזה . היום עד שלנו בהיסטוריה ולתמוך . ללמוד להקשיב, חייב והמערב המזרח, מן ) 1939 . 4 . 28 ״המשקיף״, הראשונה״, ( ״הבריגדה ♦ ז׳בו- יזמו תוכנית-פעולה, להתוות וכדי המנהיג הרצון את ולכוון לובש כדי היהדות פולניה ) נוסח ( פארלאמנט "סיים" של כינוסו ותנועתו טינסקי — המזרחית הפטיש׳ תחת נמצאת המזרחית אירופה יהדות רק אלא העולמית, היהדות כל שלא וון £כ לבין _ בלהבה״ עולים ״הם : בקולם המרעימים אלה בין ההגבה בצורת עצום הבדל קיים הרושם בהשפעת גדול הבדל גם קיים מזה חוץ בלהבה" . עולים "אנחנו הזועקים : אלה, נשרפו . שטרם אחיו - או בעצמו׳ הנשרף עומד העולם לפני כאשר הישיר, הקוני בכל ואפוטרופסות . עזרה-עצמית בין ההבדלאחר : מומנט יותר עוד חשוב אולם 260 טזרח-אירופה יהדות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר