חובה לעם

עמוד:237

יבוא לא ואיש תהיה, אשר היה — ׳חובות׳ גורס אינני בכלל ״אני ז', טען ללא השם, למען אז, — דווקא ציוני להיות בחרת א□ אבל בטענות . אליך — ולהלן תנאי״ . כל המזוייפת במליצה לשחק יתר-על-המידה אצלנו שמרבים בכך, אולי היא האסון מחצית את כי עצמו, לשכנע מנסה מבוגר, ואם צעיר אם אדם, כאשר העם" . כלפי "חובה בדבר ישראל, לעם כלשהו חוב בכך פורע הוא אלא עצמו, למען עושה הוא אין עושה, הוא אשר שלנו, בימינו בן-יחיד . של קפריזות של הסכנה כל טמונה כבר עצמה זו באשליה הרי — "יחסן" הוא כן ועל נדירה, תופעה בבחינת הוא חובותיו ; את המשלם אדם לכול, כידוע . . . ״ברוגז״ יהיה פן — ביותר המתוק חיוכו את לעברו לחייך נאלץ שהנושה גדול, שכל בכך, עיקרה לעמו : פרט שבין היחס בדבר לגמרי שונה פילוסופיה מציע הריני אומתו . כלפי חובה שלאדם להוכיח, כלל ניתן לא מיתוס . אלא אינו ה״חובה" בדבר הסיפור רוצה הוא אם האדם, את שואלים אין חופשי . מהסכם כתוצאה רק תיתכן מוסרית חובה כיהודי . או ככושי, או כצרפתי, — השטן ושל הקדזיש-ברוך-הוא של זה לעולם להיזרק אין עליכם, זכות כל אין לעם רבותי, מגוחך . זה הרי החובה ? כאן נובעתאפוא מניין בחירתכם זו הרי העם, את ולשרת לעמול בעיניכם חן מוצא זה ואם אליכם : טענות כל עושים אתם עצמכם למען פסנתרן ! או פסל להיות בחרתם כאילו ממש החופשית, יהיו לא שלכם הוא, הדין מן כן אליכם, טענות אין שלעם וכשם העם, למען לא זאת, כאן יש אמנם אם האמן : של כיצירתו ממש לנשמתכם, מבע רק זהו העם . אל טענות להחזיק התוכלו החברה . כלפי לא עצמו, כלפי האמן של חובתו זו הרי — ״חובה״ של יסוד טעיתם שבכלל גיליתם, שמא או לכם, נמאס עייפתם, תוכלו, לא מוטב . ? הסוף עד מעמד להיות היא האמיתית ונטייתכם כנר, להיות טבעכם לפי בכלל זה שאין — בבחירתכם ועם ; הזרים השמים בחקירת ההצלחה מיטב לכם מאחלים אנו בסדר . זה גם ? אסטרונום בלעדיכם . יסתדר כבר ישראל זו . בהשקפה מאמין שאגי מכיוון אלא לדחות, או להעליב כדי אלה, דברים אומר איני אף על ניצב . הוא עליה העמדה, את יטוש לא שלעולמים לערוב, יוכל לא מאתנו איש אין כי לתפקידך, צולח אתה אין כי יתברר, שלמחרת ייתכן — מצידך הנאמנות מיטב תהיה אזי נאמנותך . את לנצל עצותיך, את לקבל העם יוכל לא כי בכלל, לך זקוק העם גאוותך אם בכך, תלויה תהיה יותר : נכון - גאה אדם אתה אם בכך, תלויה התנהגותך תנגב למדי ) , הגונה גאווה זו ( וגם זולה היא גאוותך אם נחות . ממין או עילאי ממין היא סיפוק מוצאת היא אם צרופה, היא גאוותך אם ואילו חדש . שירות לבקש ותלך שפתיך את ונשנה חוזר ביטוי מתןעיקרה שכל גאווה, הזולת, להכרת נזקקת שאינה גאווה, בעצמה, ליבך לשים בלי לחצוב, ותמשיך עומדך על תישאר אזי - הטבעית מנגינת-ליבך של ייפתחו אשר עד נעולים, או פתוחים השערים אם לא, או נשמעים דבריך אמנם אם לכך, גאה . כאדם תיעלם עצמך אתה אשר עד או האוזניים, גם השערים גם ) 58 — 56 עם׳ למדינה״, ״בדרך כרך © ! 1928 . 2 . 12 ״היינט״, אימיגריישן׳", פ ׳םםא פון צייט א ( ״אין 237 לעם חובת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר