זכותנו על ארץ-ישראל

עמוד:222

היא, הכוונה להיפך, הערבים . רגלי דחיקת של השאלה כלל קיימת אין השקפתנו, לפי רבים מיליונים ם ג ו צאצאיהם את הערבים, את תכיל הירדן עברי משני שארץיישראל למיעוט בהכרח, הערבים, יהיו זה שבתהליך הוא, מכחיש שאיני מה יהודים . של סבל זה אין סבל . משום בו יש זה דבר כי הדעה את שולל אני אבל בארץ-ישראל . יתווספו ועוד בהווה רבות כה לאומיות מדינות לה יש אשר אומה, שום גזע, שום בשביל אותו של גדול, דווקא ולאו אחד, ענף אחד, שבר בעתיד . רבות כה לאומיות מדינות לה האדירות המדינות של גם מצבן כזהו אכן, : לזולתו השייכת במדינה לחיות עליו יהיה גזע, הכבירות המדינות בעלות הגדולות, האומות מן אחת אומה על להצביע אתקשה בעולם . ואין נורמאלי, מצב אלא זה איןזולתן . של במדינה חי שלהן אחד ענף שאין והתקיפות, התביעה את זך מול , זו שמעמידים שומעים, אנו כאשר כן, אם כלשהו . ב״סבל" קשור זה ומובן רוב ! להיות מעדיף היה מיעוט כל כי היטב• אני מבין היהודית, והתביעה הערבית או 5 , 4 מס׳ הערבית המדינה להיות מעדיפים היו הם אף ארץ-ישראל שערבייבהחלט, התביעה מול הערבית הטענה את מציגים כאשר אבל היטב ; אני מבין זה דבר — 6 לא בית-דין שום ברעב . גוויעה לעומת לטעון התיאבון יצא כאילו זה הרי להצלה, היהודית היתה לא השני הצד ואילו זכאי כולו היה אחד צד שבו משפט, על בדין לשבת מעולם זכה בית-דין וגםבית-דין, שכל לאדם, אדם שבין בעניינים הוא המקובל משלו . טענה כל בפיו כלשהי, טענה יש הצדדים לשני כי להודות, חייב זו, מול זו טענות שתי לבדוק א ( ׳ 1 בב זה, לתביעות היסודי הצידוק להיות חייב מה לשקול, בית-הדין על דין-צדק, חרוץ ולמען והנורא המכריע המאזן עשיית לא אם — קיבוצים של והן יחידים של הן כולן, האנושיות כל-צורכו . ברור שהעניין חושב, אני הדחק . של ) 230 — 229 עם׳ ב׳ . 'נאומים״ ברך , 1937 המלכותית, הוועדה בפני ( עדות * ז׳בו- עמד למיעוט, בארץ-ישראל הערבי הרוב הפיכת של זה רניש עניין על : כשנתיים לאחר פרטות ביתר טינסקי חסרת-שחר היא מקום, ובכל זמן בכל מדוכא מיעוט הוא לאומי מיעוט כי ההנחה בכל מפוזרים וולס, את שעזבו והוולשים סקו׳טלאנד את שעזבו הסקוטים ובלתי-נכונה . למצבו לב שימו קופחו . זכויותיהם בי חושב, אדם שום אין כן ואף-על-פי אנגליה, רחבי הם אין בקאנדה ; אשר א ^ נטאריו׳ המעורב במחוז צרפתית הדובר הקאתולי המיעוט של יכול אינו אדם שום אבל ת, 1 רב ופשעה חטאה הסובייטית רוסיה וכלל . כלל שם מדוכאים שבני-אדם במידה — שוויון של גדולה ממידה נהנים הלאומיים שהמיעוטים להכחיש, מדינה היתד, צ׳כוסלובאקיה מדיני . אקלים באותו ממשהו "ליהנות" בכלל מסוגלים זו בארץ השוודי המיעוט של מצבו כי כיום, פינלאנד גם היא וכך ; זו מבחינה למופת דבר שום כי מובן הגדולה . בבריטניה הסקוטים של ממצבם אפילו בחינות מכמה הוא טוב מהוויית נעימה היא רוב הוויית כי ספק ואין השלמות, בתכלית שלם איננו אדמות עלי 222 ארץ-ייוראל על זכותנו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר