התיישבות ומדיניות התיישבותית

עמוד:217

לגמרי שכחנו טעות . זוהי כי הוכיחו, החיים עובדות ליישוב . הודות ורק אך זה יהיה הוא עצמו, בעד מדבר שלנו הרעיון הכול, לאחר כי הרצל : להביןהיטיב כה אשר את בולט באורח הוכח זה דבר החיצוני . העולם אל גם כי--אם היהודים, אל רק לא מדבר ישוב י ה _______ המלחמה של הראשונה בשנה באנגליה הדיפלומאטית בעבודה ביותר - - - - - - - זה . בעניין שהוא תפקיד כל שיחק לא אחרת . קיצוניות לתוך שוב שניפול מציע, אני אין דברי . את היטב להבין מבקש אני של חשיבות זוהי ראשית, אולם ספק . לכל מעבר היא היישוב של הגדולה חשיבותו אחרת ) או זו ( בצורה יישאר אשר ה״צ׳ארטר", להשגת אמצעי אומר, הווה אמצעי, עוד ליישוב, מחוץ לרשותנו, עומדים שנית, הציונות . של הראשונה-במעלה המטרה היהודים אלף מאה אינו הציונות של העיקרי" "הקלף מדינית . לעבודה נוספים אמצעים מולדת של רעיון ואותו היהודים, של שנות-הנדודים מאות עשרים כי-אם בארץ-ישראל, "פראזיאולוגיית- השפעת תחת חלקית, מבחינה נדודים . אותם על הקרין אשר עתיקה, ככלות אחר הוא כשלעצמו רעיון כי מזכרוננו, נעלם , 1905 שנת של הריאליסטית הרחוב״ ליום, ה״פוליטיקה" את לדחות הורגלנו זו . עובדה להזכיר הזמן והגיע חזק, כוח הכול, לנהל היינו צריכים הפוליטית העבודה את מישגה . זה היה בארץ-ישראל" . "רוב נהווה בו ניתן אשר את נציל הבה הפסדנו . והרבה כן, עשינו לא בירה . ובכל יום כל הזמן, כל נאחר . בטרם להציל, ® ) 1915 . 11 . 15 טריבוגע״, "די טשארטער״, צום ( ״צוריק ¥ במכלל היישוב של תפקידו לעניין פרטות ביתר ז׳בוטינסקי חזר הבא בקטע זה בהקשר להיזכר שלא אי-אפשר הגדולה . הציונית המטרה השנת על המאבק היישוב בתוך שעוררו היום ) , נם גלים להכות ( המוסיפה מרה מחלוקת באותה כי שהואשמו, ניל״י, אנשי הראשונה העולם במלחמת והמסוגר המנותק אין והישגיו . כולו היישוב את הריזיקאנטיות בפעולותיהם הם מסכנים הלכי- על כלשהי השפעה לה היתה זה בעניין ז׳ של שעמדתו לפנינו, עדויות השקפה שהולידה היא שהתקופה הדבר, נראה ניל״י . אנשי בקרב הרוח ביניהם פיסי קשר כל ללא מפותחת, מדינית תודעה בעלי אנשים בקרב דומה ביישוב זילזל ז׳ כי ולחשוב, לטעות אין אגב, הציונית . הפעילות מוקדי בשני — את הביע הבאים, הדברים כתיבת לאחר שנים ארבע ההיסטורית . ובשליחותו קודם, באומרי טעיתי אולי סוף "סוף : ״אמצעי״ היישוב את כנותו על צערו תמיד לאבתנאים הגדל לילד, הוא דומה יותר — כלי-יצירה, הוא שיישוב מחכמתם" שנסתר מה לפעמים, יודע הוא הטבעי ובחושו להוריו, מובנים כותב על יגידו "לא : אחר ובמקום ) 1919 . 6 . 29 הארץ״, ״חדשות וחופשי״, ( ״נאמן הרבה יותר, בהם מאמיןאני המקומיים . בכוחות מזלזל שהוא האלה, הטורים ) . 1919 . 12 . 14 ״הארץ״, והיש״, ( ״ההלכה בעצמם״ מאמינים הם מאשר יותר, : מעולם ויתר לא בכללה, הציונית המטרה צורכי של הבכורה על אבל התיישבותית ומדיניות התיישבות 217

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר