התבוללות אדומה

עמוד:211

השאלה כלפי הסוציאליסטים נעשו זו גורלית עובדה משום האומה . בקרב המעמדות הבורגניות-דימוקראטיות . הסיסמאות מחסידי ובלתי-סבלבים רגזנים וכמה כמה פ ת הלאום ) 237 — 236 ׳ עמ ראשונים״, ציוניים ״כתבים כרך , 1906 והציונות״, ( ״ה׳בונד׳ * היהח-ית-הסוציאליסטית, ה״בונד" תנועת אל מופנים היו אלה קיטרוג דבו-י ברחוב רבי□ מהלכים לה היו לשואה, עד אחר-כך, וגם ימים שבאותם תנועה הסוציאליסטים, לציונים גם חריפים בני-פלוגתא היו ה״בונדאי□" היהודי . באותו חלק נטל ז׳בוטינסקי הראשונים . צעדיהם את צעדו תקופה שבאותה "אחרית-הימים" שבבשורת חוסר-הכנות את בוטות במלים והוקיע ויכוח : הסוציאליסטית מופרזת, בלתי-פוסקת, נעימה איזו בוקעת הבונדאית הספרות של הזאת הסידרה כל מתוך הכלכלה כי סבור, אני חוסר״טעם . כדי עד חוסר״הגינות, כדי עד אופטימיות של עלולה ציונים הסוציאלי של בניתוחם כי להניח, אני ומוכן עדיין, נחקרה לא היהודית דברי - עם זה דבר להשוות אין הרי אבל השחורים . הצבעים מבחינת כלשהי הפרזה להיות אצלם גוזמה ! אפילו אין הבונדאים בעלי-הפולמוס אצל ברם׳ ורודים . סיכויים על גוזמה מקומו על יבוא הכול המהפיכה, תעבור גבול . וללא סייג ללא גדול אחד הלל רק בפשטות את ירגישו היהודי והחנווני "בעל-המלאבה ייפסק, הנישול תתנדף, האנטישמיות בשלום, והולך גדל היהודי ההון — כל-כך רעלא בעצם עתה וגם ברע״ ; לא לגמרי עצמם שלום בקיצור, — מפרנסות עמדות בהדרגה יתפוס היהודי הפו-וליטאריון לאט-לאט, ישראל . . . על כבלתי- הסוציאל-ציונים של מסקנותיהם את לראות היה אפשר ואומר : אני חוזר לצייר אבל הלאומי . מצבנו של יותר יסודית לחקירה ולגשת לא-בדוקות, פזיזות, זהירות, להרדים אדמות, עלי גן-עדן כעין להם מחכה בי להבטיחם, רעבים, של לעיניהם הרי-זהב מקום מכל שהן בשאלות, — וכו׳ הנישול האנטישמיות, בשאלות לחקור רצון כל בהם אחד, בכתם-דיו מהן עצמה לפטור עשויה מובהקתשטחיות ורק עד-מאוד, סבוכות ואמונה פקפוק, מכל גמורה הסתלקות החשוכים להמונים להטיף — בלבד, ב״הכחשה״ אפילו מפורשת . מוסרית לזכות אדם זקוק האלה הדברים לכל הרי — הטוב, בשכן שלימה אנחנו מסתמכים הרי שלנו, הפסימיות מבחינת הסאה את מגדישים הציונים, אנחנו, היינו ; אלה בימינו גרמניה צרפת, גליציה, של דוגמאותיהן על סבל, שנות אלפי של ניסיון על תועלת, לו תצמח מקום ומכל — עצמית, להגדרה לזהירות, העם את אנו קוראים וסוף-סוף היסודות, הם אילו הניסיון, מהו הדוגמאות, הןהיכן אבל צדקנו . שלא יתברר אם אף עוד שכמותו אושר, על היהודי העם באוזני בהיגבאם אלה אגשים מסתמכים שעליהם דבר איבה, ועל הסתה על הקץ יקיץ כי לעם לערוב בידם רשות מה מימיו ? ראה לא חסרי-מגן ותמצאנו חדשה סערה תתחולל מחר אם לאומי, לפירוק-נשק כקריאה שכמוהו שרועים ההבטחות, מן משישיםאחד אפילו להבטיחאומר שגומרים לפני וחסרי-הכנה ? אדגמה התבגללגת 211

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר