התבדלות מרצון

עמוד:204

שואף פלוני גזע ואחד : אחד כל וידירה ״,,״ l י י אחד כל למדינה . להיות וגזע גזע כל ישאף כן על בעל-הבית חלשה במידה — פלמוני גזע לכד ,•,•לי״וד ״ ! 1 ע ת . הב בעל לכר׳ הדרושה ה״עקשנות" בו שיש מפני שאת, ביתר בכר . היא ך »ר נםסעק , א " נאוו אי א" " - ל, א-נוח" ל ש״ י״יש א״ד 0 מקו יננל , לי . ח 1 נ . ש יגיש , שלי במיינתן שיק ״י■ הבית . בעלי שהם לשכניו, לפעמים אלא לעצמו, לו לק לא לי או נוח - א ל ) 162 - 163 ענד וחברה״ . ״אומה כרך ; 13 5 193 י "י - יייט" ,",י," . ק ׳ איל ׳ ניח לא ״ . כ . " 32 , היינט הישראלית״, ההיסטוריה על ( ״הרצאה לא שנה לאלפיים קרוב שבמשך היהודי, העם על כזו גישה להחיל ניתן כיצד ליהו- משאבדה כי, הורה, ז׳בוטינסקי ? מדינה שבחיי ה״נוחות״ טעם אתידע אמצעים לעצמם ליצור הלאומייצר-הקיום דחפם הלאומית, הטריטוריה דים הטריטוריה, במקום הזרה . הסביבה מפני עצמי ד ו ד י ב כ המשמשים שונים שטח בחסר, לקוי ג□ ולו צר, גם ולו מיוחד, הווי שלשטח לעצמם הם ייחדו : ״שלהם״ כבסביבה בו לחיות שיוכלו ובלבד — בדמיונם אלא קיים אינו שאולי המעשיות המצוות כלל כמובן, הוא, ביותר, הרב בכוח המשפיע אמצעי-הבידוד, המקיפות-כול, המעשיות, המצוות רשת את דווקא בגולה היהדות פיתחה ולכן הדת, של מפני ושעל צעד כל על הקהילה חבר את שתשמור על-מנת אותה, והכפילה הרחיבה אף הסביבה . עם אינטימי מדי יותר מגע אנחנו יצרנו הגיטו את . . . המיוחד היהודי הרובע , ו ט י ג ה היה השני אמצעי-הבידוד בשאנחיי האירופאים מתיישבים שבגללה עצמה, סיבה מאותה הטוב, מרצוננו בעצמנו, עצמיים . חיים הסימטה, של המקוצץ בתחום כאן, לפחות לחיות כדי מיוחד : ברובע במינו המיוחד שהאופי שמענו, כולנו הכלכלה . שימשה שלישי כאמצעי-בידוד היינו ביניהם אשר העמים הדיכוי : מן תוצאה הם היהודית הכלכלה של והחד-צדדיות למשרות לא המקצועיים, לאיגודים לא לחקלאות, לא לגשת לנו הרשו לא שוכנים האמת לא אבל אמת, זוהי למסחר . מסויים בזמן כולנו נתכנסנו כך משום — הממשלתיות "ויטו" של בצורה בא הוא תמיד לא אבל העיקרי, התפקיד את כאן מילא ה״דיכוי" כולה . מעצם שנבע ה״דיכוי", היה בהרבה מזה חשוב המחוקק ; או השליט מפי שיצא מדעת, מרצונו היהודי, בגולה . היותנו של עצמה העובדה על-ידי שנגרם הדיכוי — המסיבות כוח "עם-הארץ" על-ידי שנתפסו הכלכליים, התפקידים מן אינסטינקטיווי באורח התרחק הוא, סלידה אותה מחמת — ובמקצת נפש, ירצחוהו או יגרשוהו פן פחד, מתוך — במקצת כשבאו : בתנ״ך מוצאים כבר אנו לכך רמז הסביבה . עם אינטימי מדי יותר מגע מפני עליהם לדעתו, במה, לעצתו, ושאלו "גולה" ) של הראשון ( הניסיון למצרים יוסף אחי מצרים תועבת כי — - - - - עבדיך היו מקנה אנשי ״ואמרתם : אותם מלמד הוא להתעסק, צאן" . רועה כל ) 26 — 25 עם׳ , 1937 היהודי□״, שאלת פתרון — עברית ״מדינה ( ספר מרציו התבדלות 204

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר