הלסינגפורס

עמוד:196

ה□ זה . ממין לאשליה בהלסינגפורס, אז, נתפסו לא חבריו גם אלא עצמו, פתרון כי להבין, היטיבו אבל השוויון, עקרון על מאבק לנהל ניסו אך : בו אין ארוך לטווח המשתרע הצר, החבל באותו וגם העולם, יתוקן הניצחון שאחרי לנו, מבטיחים כמובן ובמשטר עיקרי . תיקון יבוא שם אף השחור, הים למערב ועד הבאלטי הים ממזרח יהיה, בסדר והכול ישגיח, מתוקן וחבר--לאומים משוויון-זכויות, אחינו גם ייהנו המתוקן מידידינו רבים מפי שמעתי אוזני בעצם ראיתי, עיני במו הקדוש-ברוך-הוא . את ובירכנו הביאתם אתמול רק כאילו בשבילנו . להם די אומרת, זאת בזח : להם די כי הנוצרים, תבל, ארצות לכל ספרי-החוקים שבכל שמעו, לא ומימיהם אמא, לחיק העוף-החסידה זרע . מאותו צמח ומה וגזע, דת לכל השווה הזכות עקרון הוכנס שנה, עשרים זה קול- לאיזה מצפה אני לשווא אוזן . הטו ליהודים נתפלא ? הנוצרי לידיד מה אולם קשרו, קשר או היהודים מדעתם יצאו כאילו לשקר ! " "הקץ הזה : במדבר-ההבל קורא בטובתנו רוצה באמת ( שאוליהנוצרי בידיד להתרות במקום עצמם . את ולקבור להחריב אשר התמרורים, שטפוין- את לפניו לתאר נסיוננו, על אותו להעמיד במקום מהי ) , יודע ואינו מרשים — שלנו שיווי-הזכויות את וטיבע סחף המרכזית-מזרחית ארצות-אירופה בכל הם מחנכים בעצמם בלבבות : אותה ומשרישים האשליה, את להפיץ מסייעים ואף הם שיווי-זכויות על-דבר הסעיף את בחוזי-השלום יכתוב הניצחון, למחרת אשר הדור, את היצלנו" . היהודים את גם עכשיו ! ״דיינו : ( ויאמין ) ויאמר ואלה — בהלסינגפורם, הייתי השווה : הזכות לעקרון יחסי את אסביר לא פה אני רק לא נתבגרו, טרם להיבחן גם אלה "הלסינגפורם", המלה פירוש את יודעים שאינם אולם חופשית . במדינה המיעוט לעמדת האידיאלי הנוסח מחברי את אותנו, לבחון הרעלנו לא החיצוני הציבור דעת את וגם בהלסינגפורם, שם התנחמנו לא באשליות השוויון עקרון על : היתה סיסמתנו בשכר-טלאים . פלאים המבטיחה באמונת-שקר, זה מדוע שני . ואין אחד, הוא המוחלט והפתרון — בו, אין פתרון אבל הסוף, עד נילחם ? נכדו אותה שכח ומדוע שנים, ל״ה מלפני דור הזאת האמת את ידע האמנו לא בהלסינגפורס אנחנו לסב . היה שלא ניסיון לנכד, לו יש ניסיון והלא לאחר שגם לנו, היה ברור האמנו . השוויון עובדת בעצם : השוויון במסקנות עורכי' לגדולת ולעלות בערי״הבירות לגור לנו יהיה מותר כאשר גם ההגבלות, ביטול האושר כל ישביע לא ליבם שאת יישארו, רבים — ממשלתית או עירונית במשרה ולכהן דין, לנו׳ היה ברורגם גיסא, מאידך אבל "כולו-שלי" . שהוא בית, להם יבקשו והםהזה שעוד שיער, לא מכולנו אחד אף ז ההגבלות כל כמוהו ויתבטלו יבוטל, המושב שתחום חשו : גבם עור על ימי-הביניים את החדש הדור בני - ימי-הביניים . לחזור עלולים המכזבת . האשליה את להפיץ ומסייעים מרשים הם ועתה ) 1940 . 3 . 5 ״המשקיף״, דלע״ע", ( "סך-הכל 196 הלסיגגפורם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר