הלסינגפורס

עמוד:193

ומצד ,• בהלסינגפורם ) הוכרז בארץ-ישראל" העמדות ו״כיבוש המעשית״ ״העבודה עקרון מעבר לגו שנלכוד הגדול, המבצר ובין בגולה לעמנו שנבנה המבצרים בין סינתסים, שני, — האלה : במלים שאיפתנו את סיכם - - - - — גרינבוים יצחק ומזרחה . מערבה הירדן איבולוציה של להשקפה קאטאסטרופאלית מהשקפה הציוני הרעיון את להעלות הנה, "באנו הקורא יבין שלא חושש, אני העולמית" . הקידמה יסודות על הלאומית תחייתנו את ולבסס עברו הלא - לברר כדאי לא אך לברר, חייב הייתי הזאת, הטרמינולוגיה את הצעיר אנחנו אבל — הללו בבעיות ממש ואין יותר ערך ואין עוד, ישובו ולא האלה הימים י והאמנו . הבינונו : הלסינגפורס" ב״תוכנית עתה גם מאמין עודני אני — מאוד עד המעטים המעטים, אחד לפני נתאספו שציריהןבארצות, סערות-התוהו ותתפזרנה בוקר יבוא עוד כול, למרות הסדר, אותו יהיה — לצמיתות בהן שיתבצר והסדר פינלאנדיה, בבירת שנה שלושים בהלסינגפורס . חלמנושעליו ) 71 — 70 עט׳ "אבטוביוגרפיה", כרך ימי״, ״סיפור במקור . עברית ( נכתב * שאותה לאחר שנה שלושים . . . עוד ישובו ולא הימי□ עברו : הודה ז׳בוטינסקי פשרות חסר עול□ ניצב כל-כך, רבות ובתקוות בהתלהבות נתקבלה תוכנית מקום אין שבה ככל-האפשר, טוטאלית ב"אינטגראציה" הדוגל וסנטימנטים, חוסר- שלגביו היהודי, המיעוט של ג□ מה המיעוטים, של זכויותיה□ להדגשת הגלויות לכל משותף מכנה אין אבל ארוכה . מסורת של עניין הוא הסובלנות ועידת עסקה בה בפרובלימאטיקה עניין מעט נשאר עוד היום וגם הזמנים, בכל לא אותה שאל עצמו ז' ושאמנם להישאל, המתבקשת השאלה הלסינגפורס . בה ויבנו בגלות בעבודת-ההווה יטפלו שציוני□ טע□ מה : היא פעם, כליל הגלות את יזנחו לא מדוע ? טהורים לאומיים ארמונות ג□ ולו• ארמונות, מביכות, שאלות ? ולביצורה להקמתה המדינה, להשגת וכוח□ מרצם כל ויקדישו דיווח ז׳ הפזורה . של שלמות חטיבות לגבי היו□ ג□ פגה לא שאקטואליותן כבר גלות בפרק אגב, אותן . לתרץ הלסינגפורס, ועידת בימי אז, ניסו כיצד לנו, : זה את זה המשלימים כתאומים, הפרקים שני את לראות ויש הבעיה, נדונה ואולם היום, בה שיתעניינו אלה מעטים ועקרוניה : תולדותיה הלסינגפורס, תוכנית הגלות, בשלילת התחלנו והגיוני . נפשי משבר זה היה דורנו של הציונית בהתפתחותו : מהגלות יציאה מלבד תרופה לה אין הגלות לתקנה, כדאי לא הגלות כי בהשקפה, לאמור שוויון רק לא ורחב-ידיים, שיטתי תיקון הגלות, תיקון של להכרח החיים הובילונו והנה אנחנו דווקא אנחנו, חייבים הזאת הדרישה בדרך זכויות-אומה ! שוויון גם אלא אזרחי התיאבון אצלנו חזק הלא כי אחרת, יהודית מפלגה מכל כפליים לכת להרחיק הציונים, וכפירה לסתירה הגענו שהנה ומקנטרים, לנו לועגים ומתנגדינו אצלם : מאשר הלאומי על-כן, ועלינו, למה ? ציון בגולה, לאומית תחייה אפשריתאם יען, — הציוני בעיקרון הלסינגפורס 193

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר