הדר בית״רי

עמוד:191

דוגמה שיתן מאדוני, מצפה ואני . ה ש א הנה והיא מנו׳ח" . לה ״לתת אדוני צריך בלבד זה וחבריו . אדוני לגבי מנשוא קשה חטא חטאה היא אם אפילו לאשה, אבירייחם של ) 95— 58 עם׳ שם, , 1934 ( ז' ידע בוודאי ן טיפוחיו בן בנוער ז׳בוטינסקי שתלה התקוות, נתגשמו האמנם אך רבים . דורות במשך שנשתרשו והרגלים תכונות לשנות ניתן כהרף-עין שלא הנוער את הדור . בחינוך עמל לשווא לא כי ובגאווה,בסיפוק ציין, ימיו בסוף גרדום אלי לצעוד שידע , בן-יוסף שלמה רי ” הבית לדידו סימל החדש — כאחד ויריביו חבריו של התפעלותם את שעוררה עילאית, בגבורה רק לא : ״הדר״ — וב■ בגאון גם אלא פלוגרדהכותל ? מהי קרבנות . הקריב הוא לוחם, הוא מאמין, זה נוער שלנון יהנוער את לשרת שלהם והאידיאל לעם-ישראל הם עניים בנים מהי ? בן-יוסף של וראש-פינה הם ? אבל אשמתכם . זוהי — הקשים בתנאיהם וסובלים הם חיים מולדתם . ואת עמם מה רבות פעמים אמרתי כבר "הדר" . דור לחנך לכם הבטחנו נדריהם . את מקיימים הם הדברים על אחזור לא לעיני . הלבין שערם — מביניכם רבים ״הדר״ . של פירושו במלה כלולים — נשגב יופי של אבירות, של אצילות-נפש, של המושגים כל באריכות . העולם שכל לסמל, היה והוא — פולני ״יהודון״ בלוצק היה התוצאה : את נא וראו זו . שאלוקים פשוט, בית״רי היההוא אדרבא . נבחר . היה כי לומר ואין מזוהרו . מוקסם לכם, אומר זאת ורק אודותיו . על לדבר ראוי אני אין עצומות . בעינים השורה מן הוציאו "הדר" . — המושג של תוכנו מהו להבין והחל הזדעזע כולו הבריטי שהעולם ) 324 — 323 עם׳ ב׳, ״נאומים״ כרך , 1938 ביולי בווארשה באסיפת-עם ( נאום ❖ ליהודי . השוות בעולם אריסטוקראטיח לך אין בךמלך . של נימוסו— רביעית בדברו אדיב נוער מחפש אני עברי . איננו פליביאי, שהוא מי : פליביאים בינינו אין יד-עזרה מושיט בזעם, שקט תנועותיו, בכל יפה הרהוריו, בכל טהור ולילד, לזקן שכל צבא להיכנע ) , ידעו כן ( ועל הם נגידים פרטיו שכל עם ולגר . לאביון לחלש, בנפשו . שר הוא מחייליו אחד העולמית, טרומפלדור לברית העליון הכבוד מפקד מטעם ( הכרזה ) 1 / 2 / 18 / 1 א מ״ז , 1928 . 6 . 3 בית״רי חדר 191

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר