הדר בית״רי

עמוד:190

ברחובות »ו נית-הססי בחצרות בטיילנם תעיר . אנשי מנוחת אח תפריעו פן פגימת . העיר . אנשי לפני חדרך את תחסמו סן שלושה : ולא חלבו . שניים שניים העיר . שלא עי תתנלחו, בוקר מרי ורגע . רגע לבל ,ק ח-ם ל א , י י ם , "בגו והדו , הגןפנ הניקיןן בל ותחפרו בגדיכם את תכבדו בוקר מדי הלחיים, הנל הסנטר על נהה צלאף יוותר הידיים . האוניים . הפנים . רחיצת ובעת כשנהב, נקיות צפיניכם אם הביטו, שעה מדי קרע : לישראל . וכתם לביח״ר כתם הוא כחם . שכל זכרו — כולו הגוף חבריכם אח ותעזרו בקידמתכם, תתפארו ואל - בחריצות לימדו בית-הספר פלאכת את לעזור . שתוכלו מה בכל האיטלקים פוליטי עניין שוםעל דעות תביעו אל לאיטליה, הנוגע מפלגתי, ויכוח בשום תתערבו אל ניתנה חסותו שתחת המשטר, אותו באיטליה, הקיים המשטר, את תבקרו אל איטלקי ; אם תבקרו . אל לפניו, שהיה המשטר את גם אך הזה, בבית-הספר ללמוד היכולת לכם — נפשי משאת אנוכי, ציוני תענו : והסוציאלית, המדינית אמונתכםעל אתכם ישאלו מוסר הנני אמונתי . כל וזוהי המעמדות, למלחמת מתנגד אני ובארצנו עברית, מדינה בית״רים אותו : לשמור תדעו כי ובטוחני מאוד, חשובה בחזית בית״ר כבוד את בידיכם חי ! תל — אתם ) 55 — 54 עס׳ הדר״, על ז׳בוטינסקי ״זאב ספר ; 1 / 21 / 24 / 3 א מ״ז , 1934 . 11 . 20 במקור . עברית ( נכתב * את רצח כאילו העלילו, עליו הבית״רי סטאווסקי, לאברה□ נכתב השני המכתב "מחוסר שוחרר ובסופו-של-דבר לתלייה, נשפט והוא ארלוזורוב, חיי□ ד״ר : הכלא מן סטאווסקי של שחרורו לאחר ז׳ של האבהיים דבריו ואלה הוכחות״ . שלו, במשפט ייגע פומבית, בהופעה או במאמר, או בראיונותיו, בהרצאותיו, H□ הנורא הדבר הן יהודים בין פיזיות ותגרות שקטטות בזה, כול קודם להיזכר אבקשהו אדון אדוני, על לפיכך והציונות . עמנו של הנוכחי במצב בנו לפגוע העלול ביותר, הסכם על שחתמתי — ושנית למהומות . לגרום העלולה מלה בכל זהיר - להיות סטבסקי, רשאי מאתנו איש אין ולפיו הצה״ר" של "חוק כעל עליו הכריז שלנו הפועל והוועד מתייחם שאני כמאדם — ממנו, מצפה אני אישים . על או אחרת, מפלגה על עלילה להעליל ובהגינות בעדינות שלו ביותר הגרועים המתנגדים על ידבר שהוא — ובאמון בכבוד אליו המפלגה . למשפט אותו לתבוע כדי "להיטפל", למה אפילו ימצאו לא שהם כזו, לא כמובן, היה, מוטב ארלוזורוב . הגברת לגבי במיוחד קורקטי להיות אדוני על שנית, אבקשהו שלה, הטקטיקה ואת עדותה את לנתח יזדקק אדוני אם אבל לגמרי . עליה לדבר לא כי תמיד, ולהדגיש כנותה על חושבים מאתנו ורבים שאדוני מה בהחלט, לשכוח בכול . טעתה אובייקטיווי שבמובן אלא הסובייקטיווית, כנותה על לדון יוכל אדוני האשמות׳ מאותן היא ש״אי-כנות" משום רק לא מאדוני כזאת להתנהגות מצפה אני ומשום נורא, סבלה ארלוזורוב הגברת אחרות . מסיבות גם אלא להוכיחן, אפשר שאי בית״ריהדר 190

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר