הגירה

עמוד:187

כפאטריוטים יגדלו הילדים אבל שבמולדת, הצרות לסימטאות יתגעגעו עוד שהזקנים ייתכן, שאלה אותם תשאלו אם שלהם, הגעגועים כל עם הזקנים, ואותם ן החדשה ארצם של גאים יכולתי "לא יוסיפו : עוד מהם אחדים החלטתי" . שבה השעה "תבורך לכם : יענו רצינית, יוסי" הדוד וברוך — לכך, הכריחני סי “ יו הדוד אבל להחליט, הכוח את לך ) קרא הוא גץ" ( "אונקל יוסי לדוד לתת רוצה — זנגוויל אמר — ואני — אותו . יברכו שהם השעה, תבוא ובקרוב ; עמים אלא משפחות, לא להכריח הדוגמאות בארץ-ישראל . לערבים שייכות כל לכך אין — אמרתי, — זנגוויל מר — מבחינה שם שסבלו או הישנה, בארצן אותן שרדפו קבוצות, של דוגמאות הן שהבאת ; האחרונה הרצויה הדחיפה את ונתן יוסי״ ״הדוד בא ואז להגר, רצו בעצמם הם ; כלכלית שהיה מה לעשות להם, יגיד והוא שלך, הקולקטיווי ג׳ו" ה״אונקל את תביא שאתה או בטוח, ואני וכלל ; כלל בכך רוצים אינם הערבים אולם מזמן . לעשות בעצם, ברצונם, להצדיק אומר, שאתה כפי מותר, אולי אותם . לרדוף יהיה אסור יהודית שבארץ-ישראל שלנו . במקרה לא אבל בו ; רוצים שההמינים כיוון, לאותו מכוונת שהיא במקום כפייה של סנטימנטאליות לאותה בולטת דוגמה זנגוויל מצא שלי זה בתירוץ דווקא ואולם לתקן בכנות רוצה העולם אם כלהלן : היו נימוקיו הרי אותי, מטעה אינו זכרוני אם סבתא . "טובה באמת שתהא כזו, בצורה הרצון את לפועל להוציא צורך ישהאדמה, חלוקת את תהא שזו להרשות, טיפשות פשוט זו הרי חסר-מולדת, לעם ארץ לתת רוצים אם יותר" . אחת שכניהם . וגם יסבלו, היהודים גם צרות ; רק אחריו יגרור זה דבר עמים . לשני ארץ לשכנים . אחר מקום שימצאו או אחר, מקום ליהודים שימצאו או : השתיים מן זנגוויל של הלך-מחשבותיו זו . שיחה מלהביא מתאפק הייתי האחרונות בשנים אפילו באווירה גדל דורי שלי . מתפיסת-עולמי מדי רחוק הוא אולם הגיוני . להיות עשוי זו בשאלה גידוף : של לשון מיני בכל לגדפה אפשר הישנה . הרוסית מלחמת-השחרור של רוחנית לשער, יכול אני מאוד . חן מוצאת היא בעיני אולם — פאטאליזם אנארכיזם, ליבראליזם, המשטרה . בעזרת לא אולם צבאית ; פעולה בעזרת לפעמים להתגשם מוכרח שהפרוגרם מוסרית, מבחינה דוחה הדורות ) כל ( חושבני, דורי היה אנושית הגירה בשאלת בפרט שיטת-כפייה לפי אלא חופשי, רצון מתוך לא באה לארצוודהברית ההגירה היתד . אילו לצטט או עליה לדבר למיותר חשבתי אבל שכחתי, לא זנגוויל עם שיחתי את מסודרת . שכנינו, כלפי רק לא להשתמש אפשר שלו שבנימוקים לשכוח, אסור הרי כזה . נושא אחרים : ' ותנאים אחרות ארצות כלפי גם אלא ליהודים, לנו "להפריע" בעתיד היכולים - - - - - - לשטן״ . פה תפתח ״אל אחרים . לשכנים ״מפריעים״ היהודים, אנו, כאשר בו . להתחשב צורך ויהא לאוויר-העולם, הוכנס חדש גורם טוב : או רע ) 263 ; 260 — 256 עם׳ בן-דורי", ״זכרונות כרך , 1939 זנגוויל״, עם ( ״שיחה הגירה 187

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר