הגירה

עמוד:186

בערך . , 1916 בשנת אחד, קיץ ביום זנגוויל, עם שיחר, אוחד, של שעתה הגיעה כאן חושבים אתםמה - ל, שא הוא - ארץ-ישראל, על הצ׳ארטר את לכם יתנו אם - 1 הערבים עם לעשות אז די יש הירדן עברי משני בארץיישראל הרגילה : האורתודוכסית התשובה את לו עניתי מיליון חצי מונים אז ) של הסטאטיסטיקה ( לפי הערבים מיליון ; לשמונה או לשישה מקום לפי הליברליות זכויות-המיעוט כל את להם יתנו להפריע ; יכולים הם למי ובכן בכלל, שלנו . ההלסינגפורסית התכנית מסתובבים במזרח-אירופה אצלכם אני, יודע - ענה, - הם בטלים דברים אלו כל - במערב אנו נורמאלי ; לדבר זאת חושבים ואתם מיעוטים, מעשרה למעלה שטח בכל שלנו . היהודית במדינה כזה מצב לאפשר תרופה . כל לה שאין מחלה, כעל כך על מביטים - - - — בידינו• עינינו את ניקרנו כאילו זה הרי חלוקה — ראיסאם״ אוף "רידיסטריביושן על שלו התיאוריה את לפני פיתח הוא כאן באחד יותרומדויק יותר ברור באופן כתובה היא בוודאי עלי-אדמות . העמים של חדשה זכרוני . לפי אותה, אמסור אני ; קראתי כולם את לא אולם מספריו, את פיזרה שההיסטוריה החלוקה, אופן באותו קדושה כל אין זגגוויל, סבר ראשית, הוא עשתה, אשר כל חוטא ; יצור היא ההיסטוריה בכלל, אמא-אדמה . פני על האומות על בגויים "קידמה", הנקרא דבר אותו של רבעים שלושה ובלתי-נוח ; רע תמיד כמעט בעיקר ההיסטוריה . של להטוטי-הכלבים וכל והשטויות השגיאות כל את לתקן רצון, אותו העמים חייבים שנים מאה בכל וכמעט רבות, צרות גרמה היא "חלוקת-האדמה" בעניין מאירופה החדש בזמן לאירופה, מאסיה העתיקים בזמנים — המוניות בהגירות לפתוח יש ואי-הסדר . אי-הצדק אותו נשאר ואף-על-פי-כן ולאפריקה ! לאוסטרליה לאמריקה, פוריים ששטחים בעוד מרובע, מיל כל על נפשות מאות שלוש של בדוחק הנחנקים עמים, עלי-אדמות, דבר כל כמו זה : מכל והפועל-יוצא שוממים, העולם חלקי בשאר עצומים להיפגש חייבות פרוגרסיוויות ממשלות מחדש . ולבנותו לשנות החיים של זה צד גם חייבים יהיה עם שלכל כזו בצורה הארצות, של וצודקת, הגיונית חדשה, חלוקה של תוכנית ולעבד כל על-ידי ומאושרת גמורה תהיה וכשהתוכנית מחברו, יפחד לא ושאיש משלו, מקום להגשימה . צורך יהא ההגונים, האנשים טוב, רצון מתוך לבוא צריכה שההגירה בדעה, גם "להגשים" ? משמע מאי — שנית - - - - — קדושה . כל רואה זנגוויל אין כללי, הסכם יש אליהם שביחס דברים, יש ל״חופש" . בסתירה עומדת "כפייה" כל לא מכפייה . להימנע טיפשי זה יהא כזה במקרה ומועילים ; טובים שהם יהא קודם-כול ההגירה . לשאלת ביחס גם תגיע כזו שתקופה בהחלט, האמין וזנגוויל ש״הגירה" למשל, : הראש את המערפלים סיפורי-מעשיות מיני כל של גדול ערפל לפזר צורך ותשעה בתשעים ; אושר היא הגירה בעולם . ביותר הבולטים השקרים אחד זהו טראגדיה . היא ! בריאים יותר רחבים, יותר טובים, יותר סידורים החדשים במקומות מוצאים ממאה מקרים חגירת 186

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר