הגירה

עמוד:185

מבינים כולם כן : על יתר ביותר . הקיצוניים והמתבוללים הבונדאים הקומוניסטים, להביא עשויה כזאת הגירה שרק משום במספר, - גדולה להיות צריכה היתד, שההגירה שבין מבינים מהכלל, יוצא בלי כולם, אירופה . במרכז ידועות בארצות במצב הבראה גבי על שיווי-זכויות אובייקטיווי . קשר קיים — ושיווי-זכויות הגירה — השאלות שתי חייבים למעשה אותו להשיג וכדי למעשה ; לשיווי-זכויות זקוקים אנו מספיק, אינו הנייר באנטישמיות, להילחם יותר קל שהיה יכחיש, לא הגון משקיף ושום ; באנטישמיות להילחם היוו בגרמניה ערובה : משמש אינו זה גם אמנם, יותר . קטן החיכוכים שטח היה אילו כאלה, פסימיסטים בעולם נמצאים זה לעומת ניצלו ; לא זאת ובכל אחד אחוז רק היהודים בגלות המצבאת להבריא יהיה אפשר גדולה הגירה בעזרת אפילו כי מאמינים, שאינם החיכוכים ששטח כמה כל ברור : דין-וחשבון לעצמו מוסר שכיח מתבולל אבל המזרח . והמרירות . השנאה את להחליש היחסים, את להסדיר הסיכויים והולכים רבים כן וילך, יקטן אנשים הרבה אצל היתה,בהגירה, אינטנסיוויות להכניס שהשאיפה כולם, יודעים כך משום להגשים לשאיפה, "קרלריום" ) , בפילוסופיה זאת שמכנים כפי ( או נרדף לשם הגונים, שהפרופורציה כמה כל ותיאורטית, שיישארו ; אלה לגבי שיווי-הזכויות את למעשה ידוע מתבולל מרגלית, מנשה לנשארים . הסיכויים ירבו כן גדולה, תהא היוצאים של וכזה מתבולל אני "כן, — במסיבה : פעם אמר המשכילים, של הראשון מהדור באודיסה עונה : אני היהודית, בהגירה לתמוך מוכן אני מתי עד אותי" תשאלו אם אולם אשאר, להתקיים יכולים אנו אין תלכו, נא אל השם, למען — ויתחננו הרוסים אלינו שיבואו עד הריאלית הגישה את אמנם, פאראדופסאלית בצורה הביע" הוא אלה במלים בלעדיכם" . האנשים רוב גישת כללית, אלא שלי, לא אף שלו שאינה גישה — ההגירה, לשאלת שאלה היא הגירה להתעצבן : ממה אין להתרגז, סיבה זאת אין ריאלי . באופן החושבים ידי על נושבו כדור-הארץ של רבעיו שלושת העמים . כל אצל חזיון-בראשית עולמית, לשמור צריכים אנו ואין להתבייש, צריכים אנו ואין מהכלל יוצאים אינם היהודיםמהגרים, ההגירה . לשאלת עצומה חשיבות נודעת שאצלנו בסוד, הדבר את ) 1939 . 6 . 30 ״המשקיף״, ",ל׳דאלוי׳ ( ״הקץ ¥ העברת-אוכלוסין על ולא מרצון, הגירה על ברורות דיבר ז׳בוטינסקי אינסטינקטיווית התנגדות בז׳ לעורר כדי בו היה מעשה-כפייה כל בכוח . אין אמנם אם בכך, מהרהר החל דרכו, בסוף אף-על-פי-כן, עמוקה . ,וסלידה גם ההכרח, בהתעורר ישתמשו, שלביצועו לכך, ראוי עליון צדק של מעשה מנקר החל עצמו הרעיון אבל זו, שאלה על הן השיב לא הוא כפייה . באמצעי בעקבות שכתב — זנגוויל״ עם ״שיחה ברשימה ביטוי לו נתן והוא במוחו, ­ ( האיטל הדרומית מטיו-ול הגרמניים האוכלוסין העברת על ההסכם חתימת המאלפת הרשימה חלקי את לנתק קשה כי אף . 1939 בשנת לגרמניה, קית ) את שנגרה תקווה, תוך ממנה, מספר קטעים נביא הכללי, מהקשרה הזאת : בשלימותה לקוראה הקורא סקרנות חגירת 185

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר