הגדרה עצמית

עמוד:181

האוקיינוס שברחבי אי בכל גליל, בכל ארץ, בכל 7 והסובל הנרדף העולם׳ אומות בין המפוזר כלפי הרי הוא, קטןואם הזה הקיבוץ גדול אם ראשונים׳ / "תושבים של קיבוץ יש כבר פרלמנט לייסד לו ו״רשות" הרוב, הוא הוא הלזה הקיבוץ — בארץ, עוד שאינם הגרגשים, שירקב הוא, "צדק" לאמור דלתותיה . את ולסגור — כרצונו המדינה ענייני את ולנהל יישאר — בית לו שאין עם מטובו, יהנה לאומי, בית לו שיש עם « בגלותו הגרגשי לעולמים הצדק . דרישת זוהי — ״כוח״ נע-ונד . ניתנה היא : לחורשיה לא גם ליושביה, רק ניתנה לא האדמה שמו . שקר — שכזה צדק רגיסטרציה אינה העצמית" ה״הגדרה תורת לחרוש . ומה לשבת מקום להם שאין לאלה, גם היא זו תורה היבשת . של אחרת או זו בפינה במקרה היום הנמצא מקומי, רוב של פשוטה הרוב, זכות קדושה חלקה . לו תינתן — חלקה לו שאין עם עולם״ : של ״תיקונו תורת הנע- תמיד הלך עתה עד נע-ונד . גזע של זו בפרט ההתיישבות, זכות ממנה קדושה אבל עולמי, לבית-משפט פנה הוא ה״גרגשי" . עשה כן לא ובחרבו . באגרופו חלקה לו ורכש ונד היא-היא זו החלטה תתיישב . ההיא בארץ החליטו : והם התרבות, עמי כל למועצת : כחוט-ברזל וישרה פשוטה היא ההגיונית המסקנה — עם-הארץ לה מתנגד ואם הצדקן הרצון יובע שבו לפרלמנט, מקום ואין "פלוניה", ענייני את לנהל יוכל לא זה עם לצדק . המתנגד הציבורי ) 1925 . 7 . 21 'הארץ״, ( ״פרלמנט״, * צודק איגו אם הקיים, המצב של רוויזיה עריכת — 1 כנ על הצדק השבת — המתקדמת האנושות של והצודקת תביעתה'המוסרית אפוא זו — מיסודו : נעלות בסיסמאות מתחכם שימוש ולא ז׳בוטינסקי, לדעת — דימוקראטיה פופולאריות : סיסמאות מיני בכל משתמשים הציונות נגד במלחמה מהווים שהערבים מכיוון כלומר : הלאומית . העצמית ההגדרה זכות — הרוב של זכותו רצוננו : להכריז הזכות עצמית״, ״הגדרה של הזכות להם עומדת בארץ-ישראל, רוב עתה עקרונות הנן עצמית והגדרה דימוקראטיה ערבית . מדינה תישאר ארץ-ישראל כי הוא, למען — ״לשווא״ להעלות אין המפורש, השם כאת מקודשים, עקרונות דווקא אך מקודשים, ההגדרה עקרון של תמציתו היא זאת לא נעדרות-צדק . מכוערות מטרות ולצורכי תרמית בכוח-הזרוע שגירשוהו ומי לצמיתות, עליה יישאר כברת-אדמה שחטף שמי העצמית, של רוויזיה — רוויזיה פירושה עצמית הגדרה לעולמים . נע-ונד יישאר מאדמתו, במקצת יוותרו מדי, רבה אדמה שלהם עמים שאותם במטרה — העמים בין האדמה חלוקת מקום לכולם יהיה למעןלא-כלום : אף או מדי מעטה אדמה שלהם עמים, אותם לטובת של בזכותם הכיר התרבותי העולם שכל ומאחר העצמית . ההגדרה את לקיים יוכלו שם הם, אף הנם הללו שהיהודים בכך, הכיר אומר, הווה לארץ-ישראל, לשוב היהודים דורשת ושיבתם ממנה שגורשו אלא ארץ-ישראל, של ו״תושביה" "אזרחיה" עקרונית, עצמית חגדרה 181

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר