הבלגה והגבה

עמוד:174

היתד . ביותר והמסוכנת מתשובת תטענו . . 1920 שנת , פא הגווד על " הןןינו 0 נ״ן צא 0 נ תשובו . רק קיימת ו,ערבים . את ל",, ולא ם , וד , י , ה א" לזיין "צוק-ןן" אין זו : טענה על אחת ואת . עושים אינם תי״ווים ,לו וא . 0 ק״י ש ם ש-ני מ״קי-ים הערבים בי לה,,בית . א-שי ם ודע אלא נטרפת, דעתם אין ההתקפה, בעצם אפילו והיהודים, או . "או עשור . הזאת התשובה אך ומסוכנת : מרה היא ההבלגה זדי דבל ואם מזל ! . להעלותה עשויה דיז ^ ח די ^ ^ ורל , ההגנה ראשית את לפחות שתקים המנדאט, ממשלת אצל לפעול בידינו ויסייע ינוצל הזה . המר המחיר יהיה כדאי החוקית, שהיא אומר, אני אין ההבלגה . לנו לעשות יכולה הזה השירות את ______ יבוא המאורעות אחרי כי תקווה, קיימת עוד כל לעשותו . בכוחה יש אך אותו, תעשה טעם ש י _ עבריהגנה כוח ןיןקם כראןי ןיןצג ^ לטןב שעוי זאת ללא-נשוא . עד מקריב העברי שהנוער הגדול, המוסרי בקרבן - - - - - - הזאת התקווה בלא אך ) 1936 . 7 . 12 ״הירדן״, ? ״, מתי עד הישוב ׳הבלגת׳ ( ״ ¥ נסיוני, באורח לדבוק, ז׳בוטינסקי את שהניע טאקטי, שיקול אפוא זה היה ביטוי נתן שבהבלגה לטעם והמוסרית העקרונית לגישתו ההבלגה . במחדל : תרפ״ט מאורעות לפני עוד , 1928 בשנת מזהיר להתווכח מיותר יהודים, ולהרוג להכות האופנה בעולמנו חלפה לא שעדיין כך, הטובה העצה מהי בלבד : אחת קושיה למעשה, כן, אם נשארת רואה . עיוור אפילו זאת שונאים תרומפלדור של שיטתו מתנגדי שגם לשכוח, אסור כי כזו ? אופנה נגד ביותר התחבולה הם, אומרים אבל, פוגרום . של אפשרות מעיקרה לסכל עצה ומחפשים פרעות הוגים עם ביחד מזדמנים הם בכך דווקא . עין-תחת-עין להשיב לא היא ביותר הטובה הלחי שהושטת אומרים, אלה גם גאנדי ; או טולסטוי כגון מאוד, ואציליים מאוד גדולים חזקה . ביד מסטירה-תחת-סטירה מהר יותר מנשקו שבאויבים הרע את תפרק השנייה לא אבל האוייב, בשרירי רק לפגוע עשויה אלימות-תחת-אלימות של שהשיטה טוענים, הם יותר עוד באש להצית היא יכולה הלב ואת הרצון את אדרבא, — ברצונו לא בליבו, שמשפיעה היחידה היא מעשה-אלימות על תשובה היעדר של השיטה ולפיכך, מסוכנת . בעצביו׳ שבליבו, הרעה האש את לאט-לאט ומכבה האלם של הרע רצונו על במישרים האדם של מוסרו על המשפיע דבר לך אין והרי — להתבייש מתחיל האויב בנשמתו ; תמיד . "להשיב" הרצון מן נובע האנושות של אסונה שכל טוענים, הם הבושה . מן יותר מלחמות על מזמן שומע העולם היה לא אי-ההשבה, שיטת את מלכתחילה הנהיגו אילו פרעות . ועל לנכון . אותו עושה אינו עדיין ונאצל נאה דבראבל זו ; הלכה היא ונאצלת נאה הלכה אין הגלות . תולדות ושמה : עינינו, לפני מונחת אמת, בה שאין ביותר, הטובה והראיה 174 גהגבח הבלגה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר