דת ומסורת

עמוד:172

יש חרדים אל גם ‘ אנשי כמו ממש . . ד״״בונד", מפגי מבינים החדשה, . ו ״בית״ר את אפילו הן פחד הוא שום הוא ה״טרוגלודיט מפני יתגרה חרות-המצפון מלת-גידופין, עדיין היא דימוקראטיה לגביו הסכם . במדינת-ישראל מאמין עדיין כלל הוא ואין ייתכן אבל עונשין ; לידתה מקום כזאת מנטאליות כזה . ה״טרוגלודיט" . , אל פוזלות תמיד שלהם שעיניהם גדולה : טענה בפי t "פועלי-ציוף איש "צנזור", מפני מפחד מהם אחד כל להבדיל : - '-השמאל, הציונית ההסתדרות ביצירת החרדים, . שהשתתפו הבולשוויק . מפני והאחרון / את להתיך המשותף נסיוננו שבעצם הסיבוך את הן כמוני בדיוק -t ‘ - זהירות על לשמור ההכרח את הן תהליך-ההתכה, איטיות את הן וציה / סיני", יש אבל אחד . אחוז לעומת אחוזים 99 ב- סוף-סוף, שהמדובר, העובדה, "אהא ! " יאמר הוא לעג, של בצחוק יפרוץ הוא שמים ! שומו ! ״ : . . . ן . . בווינה כרתנו לא ה״טרוגלודיט" עם החכמה . מן זה ואין מיותר זהבנו . . . מצרים . תועבת חוקת- של בעזרתה לאדיקות יסייעו בה זה, ממין אידיוט כמו צורח הוא שבינתיים אלא כזה, אידיוט ברית-אחים כרתנו לא גן-זואולוגי ועם הזואולגי,בגן נתחשב . לא ו ל ש ובצנזורה בווינה, העולם" . כדור של לזה מעבר ברכתי את קבלו-נא ו״חופשים", חרדים היקרים, אחי אלה, או אלה יאמרו אשר יאמרו — לאו ואם משותפת . לשון נמצא שעוד תקווה, הריני כלל "שלנו" היא אין כן על כי : שלנו חוקת-היסוד של תמציתה על ואשמור אגן אנוכי ! ו-שלום — הקיים עניין היא ; ועיקר ® ) 1937 . 5 . 28 וועלט", "אוגזער נ . צ . א . ״, פון גרונט-געזעץ ( "דער ♦ תפיסת-עולם היתה חדורה הישנה, באיטליה ואחר-כך הישנה ברוסיה חינוכיאווירת שהראציונא- , להשקפה דעת, מבלי זו, אווירה אותי הביאה לבסוף, ; נאליסטית 1 ראצי באתי מאין : והיא לדעתה, שכדאי היחידה, האמת את לפני לגלות בכוחו אין ליזם נשאר כך ואולם — ז בנשמתי זה רעב של פירושו הוא ומה ללכת, עתיד אני ולאן אותו ולמלא לחזור דורי ובשביל בשבילי מדי מאוחר ותיק״ו . במוחי, ריק חלל הדבר, כי האמונה, בלב נשארה עצמית, שלימות העדר של זו הכרה עם יחד אבל תוכן . ספוגים , 1960 בשנת ישראל עם של הנבחרים העסקנים בעתיד, היהודיים המשכילים הנסתרים הסודות, בדופק האלחוטי הקשר על״ידי שוב קשורים האדמונית, רוח יחיו הדבר, מהו לי, והוברר - - - - - - - - - - - - - - להתגלות . עתה זה מתחילים שחם אלא בפנינו, עדיין של רוח-הקסמים תזרם, נגד לשחות ההעזה זו : המסורתית היהדות אל אותי המושך דם-התמצית . אותו אבל שונות, תנועות שונים, בגדים אחים . ה׳אף-על-פי-כן׳• ) 1939 . 6 . 16 ״המשקיף״, בכלורופורם״, ( ״הורדמו מחוםרי-תרבות . : בהשאלה קדומים, בני-אדם יושבי-מערות, : ביוונית • בדרום-אפריקה . ז׳ של שהותו בעת נכתב המאמר •• 172 ומסורת דת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר