דת ומסורת

עמוד:171

יעמיד הכול לפגי שהוא תיווכחו, אם לבבכם, ירעד אל החוקר ; של למשחק-המחשבות ; לקדוש מסגרת בבחינת רק הואומה ״קדוש״ הוא המסורת מן מה : העיקרית השאלה את מתגלה כך שאלה . לאותה תשובה במתן פעמים אלף יטעו החוקרים כאשר תיבהלו, אל גידופים שקרים, שטויות, צעקות, אנחות, של ערבוביה מתוך ובוהו, התוהו מתוך האור : השמים . של הבת-קול נולדת — במעמקים ומזמורי-תהילה ® ) 1937 . 5 . 21 וועלט", ״אונזער בריוו״, ( ״א ¥ בערכי□ שלו ה׳יאני-מאמין" את עיתונאית ברשימה ג□ כתב פרק-זמן באותו לא משום-מה גיסא . מאידך ובחופש-המצפון גיסא, מחד הדת של המקודשים : הזה היו□ עד עברי ולתרגום לתשומת-לב זה חשוב מאמר ג□ זכה יגלה ושלא בדעותיו, אמיץ וגם בדעותיו מעמיק גם שיהיה בדין בדעותיו, "חופשי" אינה היהדות כי להכריז, שעלינו או השניים : מן אחד ומלים . קביעות מפני מורא כל על הארנבת כמו רוחנית, מבחינה ויחף עירום תרבות, כל ללא פרימיטיווי, גזע אלא מורכבת הלאומית תרבותנו של שהספרייה בעובדת-הברזל, להתחשב שעלינו או — הדשא כל כמעט מ״סתם-ספרים" . אחוזים בחמישה ורק מ״ספרים" אחוזים וחמישה בתשעים- תרבותנו, של נכסי-צאן-הברזל את המהווים והחברתיים, המוסריים הפילוסופיים, הערכים כמעט או כולם — יסורים של דורות חיינו ולמענם סבלנו, בעבורם העולם, את העשרנו בהם מסורת, של בחוטי-משי ארוגים לגלותו ) , מאוד קשה יוצא-מן-הכלל, יש ( ואם כולם ירושה של כזה הר כנגד השכינה . בקרני והובעו הובנו לאלוהים, אדם בין בשיח נולדו אם האדם, של כבודו השפלת היכן העוול, מה ? ״להילחם״ מה ולשם ; להילחם אי-אפשר אין ? הנצח של ביותר העמוקים בסודותיו הן קשורות המוסריות שהשקפותיו סבור, העם מן המשכיל של ( סלחו-נא ) מסורת אותה — האחרת ה״מסורת״ כאן פועלת כי זה, הקטנה . העיירה בבחינת איננה שחוקת-היסוד : והוא בעצמי, אני חיברתי ה״פירוש״ של אחד משפט ( לא ההיסטורית התפתחותנו של האובייקטיווי תוכנה קביעת אם כי במצע-המפלגה, סעיף הדין "מן פירושו : - מצע כך . על לעמוד מוסיף אני בדיוקם ) . הדברים לי זכורים עבר רק לא יהיה" כך היה, כך הווה, "כך : פירושה שלנו, חוקת״היסוד ; יהיה״ שכך היא כי ממנה, נשתחרר לא לעולם אשר שלנו, המנטאליות מן חלק גם אם כי היסטורי, לידי בה יבואו הלאומית, ישותנו בניית עת תבוא וכאשר שלנו ; באריג-הנשמה שזורה ברצונו כך ועל גאוותנו, אמנם כך ועל ; לא ואם תאבה אתה אם ״קדשים״, אותם ביטוי חוקודיסוד . אצלנונוצרת וכך להכריז, הלאומית בכנסייה לתבוע לו המותר שכן ! כמובן, אחרת ? השקפה תהיה שליהודי המותר יעלה האם לא . - כך ? על אותו יענישו האם כן . - חוקת-היסוד ? שתבוטל הקרובה, המכריעה . ההצבעה בעת אליו יצטרפו לא תומכים מניין אף - בידיך ? הדבר ומסורת דת 171

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר