דת ומסורת

עמוד:168

לאומד, ואצלנו - ל״מדינה" הוא עילאי ״ן ענ אך . עיהר ״״״ י ^ אן י בעיקר הכופרות או הדתיות השקפותיו ™' 0 ’ '’ ״ ת ' השםצ שבמעינולת ■ ״-נה לא יי™- השפע שמר ת אותו, ומרעילות מתעות ולעיתים מכולן, הטהורה ספק בלי שהיא , ו ז ר«חעה ,«י,»ייי- . , למטיפיה . הדוכן ועל ללוחמיה מקום יפונה שבזירה ה׳ . רוח ) 184 - 185 עם׳ ב׳, ״נאומים״ כרך , 9 . 7 1935 רויינה ,«׳׳» . « . » שבז " ייח יו . / , 1935 . 9 , בווינה הצ״ח של בכנסיית-היסוד ( נאום-פתיחה ¥ בלי לאנתקבל האומה" בחיי תורתנו קודשי "השרשת בדבר הסעיף אולם בגלוי ז׳בוטינסקי את שהאשימו יש הצירים . מן חלק מצד נמרצת התנגדות המוני של ליבם את לרכושהמגמה, מסתתרת זה סעיף מאחורי כי בסתר, או באיגרת תוקף . בכל זו האשמה דחה ז׳ באדיקותם . הדבקים ישראל, בית : התוודה כנסיית-היסוד, נעילת לאחר יומיים ערי בנו אל שכתב גלויית-לב, צורך אין ויותר . שנים חמש הרהורי של מסקנה זוהי אצלי ואות . אות בכל תומך אני הוא הרעיון . ritual ב קדושה רואה ואינני וכו׳ הדעה בחופש דוגל עודני כי שאסביר בתורה יש כי יסכים . אחד כל . . . ״ האומה בחיי התורה קודשי ״השרשת : יותר עמוק דווקא אחר, מצד אבל "להשריש" . גם כדאי באמת קדוש ודבר באמת, קדושים עקרונות השרש למה ואז, אתיאסטי, בתור אתאיסטי יתמוך בהם מוסר, ענייני הםהאלה הקדשים שיטה לכונן ואפשר אפשר הוויכוח . עיקר הוא פה דעתי, לפי דת ? של הבאנדארול תחת כי בטוחני עתה ואילו חיי ימי כל אני גם עשיתי כך השכינה . עם קשר כל בלי מוסרית לא אנוש . להשגת שמעל במיסטורין כקשורים האלה המוסר בעיקרי לנהוג יותר נכון העובדה ? את נסתיר ולמה הראשון, מקו׳רנו באמת הוא התנ״ך שהלא — הנימוס מתוך רק הרצל ) . . . בלי להצהירם אפשר כי ( אם הרצל בשם ציוניים עקרונות להצהיר מותר למה ממשהו סלידה ידוע, ממין סנוביות אלא זו אין הלא ? לצטט נתבייש התורה את רק ולמה רק לא מכריע, זה רקלא אצלי אבל וכר . המוניים וממלבושים ב״ז׳ארגון" הקשור אני — הכל-יכול, ואת התנ״ך את הגונה לחברה להחזיר והרצון ה״סלידה" נגד המרד נצליח כי בטוח אינני לנו . נחוץ לעצמו כשהוא הדתי הפאתום מזה : הלאה לכת מרחיק כגון למעטים, רק הניתנת מלידה" "תכונה אלא איננו כבר אולי בנשמות, להחיותו אין שמח . הייתי מאמין, שכולו דור לברוא היה אפשר לו אבל המוסיקאלי . הסאלנט של הממדים את מגזים אינני אבל החרדים ; השותפים עם צרות לנו שתהיינה ספק אבל — מתאימים . בגדריםהזה האלמנט קנאות את להגביל שאוכל ובטוחני ה״צרות״, נפשי . את לשפוך בבוקר בשש קמתי דעתך . מה תמה, אני ) 31 עם׳ , 111 שכטמן אצל מובא ; 1 / 2 / 38 / 2 א מ״ז , 1935 . 9 . 14 ערי, בגו אל מכתב במקור . עברית ( נכתב ¥ בקרב החופשיים מן ולא החרדים מן לא ונחת שקט רווה לא ז׳בוטינסקי פעילה בצורה בו התערב והוא נדם, לא "חוקת-היסוד" על הוויכוח תנועתו . 168 ומסורת דת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר