דת ומסורת

עמוד:166

אומה היא היהדות כי להם, סיפרנו הזה . החשש כנגד מכוונת כן כמו הי״ה חוץ כלפי להיות איש יוכל נאורה, אומה כל אצל כמו אצלנו, שגם , הם ל סיפרנו דתית . קהילה ולא - - הזאת הסניגורית את הכחדנו היום הדת . אל יחס כל לו אין אם גם האומה, חבר בקונגרס שמחה בתרועות שנתקבל בעיקר, האשד" בשוויון הלוחמת לקלריקאליות נכנענו הסתדרותנו ; בנויה שעליו בעיקר - שנח, עשרים לפני עוד בבאזיליאה הראשון העולם הסכמת את גם כבשה ולבסוף ישראל, עם את וכבשה וגדלה טרחה הזאת ההסתדרות גם שמעו לא מעודם אשר אנשים, שבקיר חור מאיזה יוצאים ועתה — לרעיוננו הנאור שמתנגד עיקר, על בנויה הציונית ההסתדרות כי ומכריזים מיל, סטוארט ג׳ון שם את הזאת . החולשה בעד נשלם ביוקר הדרך . את להם מפנים ואנחנו — לתורה החרד, היסוד עם בשלום לחיות שנוכל קיווינו, אחדים חודשים לפני עוד ______ הדור ייעלב פן הפרטיים,במנהגינו ידועות הנחות להניח גם מוכנים היו מאתנו ורבים מ״מלחמת הזאת בארץ גם להימנע אין כי לחשוש, אנו מוכרחים עתה אבל ההולך . ואם — בארץ תראינה בלתי-נעימות תוצאות מחודדות . היותר בצורותיה קולטורה״ יש אמנם אשר אלה, אם כי בזה, אשמים מדיני, חינוך להם שאין החרדים, לא תראינה, כזאת . התקפה לפני רצונו את שיבטל הזמני, הוועד על השפיעו ואשר מדיני, חינוך להם בקבר . שמקומן למגמות, פתחון-פה ולתת באש לשחק שאסור שכחו, שכוח כי ) 1919 . 10 . 27 הארץ״, ״חדשות ״בנייך, במקור . עברית ( נכתב ¥ בעינה לאשה ת 1 שו זכויות למתן החרדי□ של והתנגדות□ שנים, עשר חלפו עמנו כבוד "על מלחמה מלחמת-תרבות, מפני ז׳בוטינסקי הזהיר ועדיין עמדה, להתפייס התקווה, מן התייאש לא המאמרים באחד אבל תרבותי" . ע□ בתור למען משותפת לפעולה דרך אתם אף ולמצוא הקיצוניים החרדי□ הרבנים עם : ציון התקופה לרבני — הגדול בן-יהודה אליעזר — המנוח אב״י פנה שנים יובל לפני עוד — יחד גם והחוטאים הצדיקים — כולו העם בראש ללכת אליהם, הגדולה בקריאה ההיא קוק׳ הכהן אברהם והדה״ג מאיר יעקב הרה״ג מכליה . ישראל שארית את הציל למען האחרון . ליומו עד מתומכיה ויהיו ההיא הקריאה לקול הבינו הכמים, תלמידי רק אז שהיו כולו ישראל כל לאחדות ממרומים, השכינה להחזרת מתפללים, אנו אבות למסורת מתגעגעים . אנו אלה לכל — אחת ודת אחת מטרה אחד, עם אחת, לשון — בארצו ישראל" "כנסת בקרב ובקרבנו, — בראשכם זוגנפלד הרב עם כולכם, צאו-נא אלינו ציונה . הנכונות הדרכים את לנו הורו-נא מתשועתנו . פחות לא תשועתכם — בה ורק בה כי ) 1929 . 2 . 22 היום״, "דאר י״, ״והלאה במקור . עברית ( נכתב 166 ומסורת דת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר