גרמניה

עמוד:158

וכשהלך מצריו . באופו בו להשתמש יוע אל א אבק - השוי-ה . את המציא לא נפוליאו, ממנו . לעשות שהגדילו אחרים, הופיעו- - ה״סיפוח" לפני רב זמן אתה מאוחדת אוסטריה היתה זו ומבחינה — גרמניה אחר, מקום בשום ולא שם, המודרנית . האנטישמיות של העיקרי בית-היוצר תמיד ד״יתה אלא דתיים, מטעמים נובעת אינה ליהודי שההתנגדות העיקרון, והוכרז התגלית נעשתה הועלתה אחר, מקום בשום ולא שם, דתו . את המיר אם גם אותו לרדוף יש ולכן גזעיים, שנאת > נתקבלו לא אחרת אומה בשום מדעית . פילוסופיה של למדרגה האנטישמיות אחדים, מהם באמת, חשובים רבים אישים על-ידי הלך-מחשבה, בתור בגלוי, ישראל בגרמניה, . . . הרוח עולם של שונים בשטחים מורי-נתיב בתור הראשון המקום את התופסים אותה האנטישמיות, של המעשי לצד ומשוכלל מודרני אופי ניתן אחר, מקום בשום ולא הגרמנים ביוזמת הועלתה ועתה ארעיות, לפרעות-רחוב נטייה אלא היתה שלא אנטישמיות - - - - - - מדינית . שיטה של למדרגה של חיסולו ועם פקודה, על״פי רק אנטישמיות מגלים הגרמנים כי לומר, היא שטות - - - - - - לגמרי . ישכחוה — זו פקודה תבוטל כאשר הנאציזם, הרעה החיה חרצובות את לפתיח פקודה לבוא היתה שצריכה וודאי פקודה" ? "לפי רבת- ומה ; פנימה שוכנת אמנם הרעה שהחיה הוא, העיקר אבל ; בחדרי-הנפש השוכנת זו ! רעה חיה היא ראשים להגיד, אין ואורגאני ; מתמיד באופן אנדמית", כמחלה בגרמניה, מקננת האנטישמיות מושרשת היא אין אחרת ארץ בשום אבל ; בגרמניה קר קיימת שהיא פנים, בשום כמובן, הרי תורת-הנפש, חוקר ולא סוציולוג לא אינו שהמחבר מכיוון בגרמניה . מאשר יותר בקיומה . לכפור יכול כזבןאו טיפש רק אולם התופעה ; את להסביר ינסה לא כמובן, זה . אנדמי למדווה יסודית תרופה שום להביאבכוחה אין הנאציזם תמוטת לעבר המטולטלת "תנודת תבוא המלחמה שאחר ולהניח, למדי ריאליסטיים להיות עלינו להכות רצון תשובה, הרהורי אי-אלו בהמון יתעוררו היטלר, שילך שאחר ייתכן השני" . מטעמים — בחלקה תתעורר זו נטייה האנטישמי : מיסבא-ההוללות על ״על-חטא״ התת-אנושיית החייתיות, בצורות כנה בחילה מתוך גם ספק, כל ללא ובחלקה, תועלתיים, - - - - - - הרדיפות . שלבשו דם . של טעמו טעמה והיא הרעה׳ החיה חרצובות נפתחו בינתיים - - - - - - אבל ) 41 — 37 עם׳ . 1940 ישראל״, עם של ״חזית-המלחמה ( ספר מאוחרת . • 158 גרמניה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר