גזע שברוח

עמוד:153

בעמקות, בשקט, במתינות, לי והשיב — בהירהורים שקע הוא 1 מדבריך המסקנות להסיק הכרח כלל "אין ביותר : הקדושים רגשותיו את באוזניך המגלה אדם של בארשת מסקנות" . להסקת מתנגד אני בכלל מסקנות, כולם . אצל זהה אולי הוא השכל ל״גזע" . "גזע" בין היסודי ההבדל טמון אולי בכך קוראים,או שומעים המון בפני אותו לועסים כאשר דבר, אהה להסביר מיטיבים כאשר החלטות אלא אינן הן אך עצמן, ערטילאיות החלטות לאותן מגיעים שכולם ייתכן לחלוטין . שונה פרשה זו הרי — להצבעה ובמיוחד להחלטה, ממצב״רוח לעבור ערטילאיות . הקפיצה, את לעשות — נפשי כושר באותו מדובר כבר כאן עוד, פועל אינו השכל כאן איזה של הסגולי ערכו אומר, אינני שוב זולתו . אצל מצוי ואינו אחד, אצל המצוי כושר חושש, ואני לגמרי, שונים גזעים שני הם אלה אולם יותר . גבוה טיפוםי'האדם משני בצוותא . לפעול עוד יוכלו לא ושניהם הזמן, בא שהנה ® ) 1930 . 10 . 24 ״ד,יינם״, ראסן", ( "פסיכאלאגישע O ההכרחי, הצורך הורגש בריגח, צעירים אותם עם כשנפגשתי שנח, שלוש-עשרה לפני של המושג את עשה בברלין אחד וכשאדם היהודי . חגזע של חדש טיפוס ליצור אי-רצון איזה יש באמת הרי — ומכופש, מכוער למשחו ״גזע״ מלחאותה משהו הוא המוסרי בפירושו "גזע" אן זאת . במלח לחשתמש פנימית וחתנגדות מועטה והתקרבות חגיטו מן מועטה התרחקות : פירושו — חדש יהודי וגזע : אחר העתיד . לתקופות — ואולי הקדומים לזמנים ) 1937 לונדון בית״ר, של ה״בר-מצוה" בחגיגת ( נאום ♦ גם — בליבו ברול די שנמזג מי : ל״עידוד" הזקוק ציבור של בערכו מאמין אינני בו . לטפל ראוי איננו — ברזל בו שאין מי ; יחיח איתן עידוד דברי בלי ) 1940 . 3 . 17 ״המשקיף״, ( ״המנצח״, 153 שברוח גזע

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר