גזע

עמוד:149

כזו תודעה רק לחשוב אפשר עילאי גזע של כסימן לפיכך, יתרון-רוח . של שליטה גם - - - - - - נתערערה . ולא חזקות, התנגשויות בפני רב זמן לעמוד כוח שעצרה עליונות, של צריך כול ראשית ונחותי-דרגה ) , עילאים גזעים שקיימים נניח אם ( כמובן, עילאי גזע ברברבנות לא וכמובן, כול, בפני העומדת גאווה בו טבועה הכרה-עצמית ; בעל שיהא גזע בשביל עצמו . של ערכי-רוח כלפיכבוד של ביחס איתן, בכוח-עמידה אלא תתבטא, מאוסה זר, יסוד של מרותו את נשמתו ועל עליו מקבל שיהא כך, על המחשבה עצם כזה, - - - - - - אורגאני . מיאוס עליו אהבתי שלי עמי את כמובן, שווה . במידה וכשרים בערכם שווים העמים כל בעיניי, שיעור- את להשוות נתחיל אם אולם, יותר" . "נעלה בעיניי אינו אך העמים, שאר מכל יותר לי : אשר קנה-המידה על גם לך, דע אעמוד, ואז בקנה-המידה . תלוי הכול יהאהקומה, לקח", לו "לתת אי-אפשר אך להשמידו, שאפשר מי ברוחו, יותר שאיתן מי — יותר נעלה ההיסטוריה צווארו . על זרים כשעול אפילו הפנימית, עצמאותו על יוותר לא שלעולם מי עודנו רבים, כה יובלות מקץ וכעת, — קשה-עורף״ ״עם במלים נעוצה ראשיתה שלנו, ולא לעולמים ; ירוסן שלא גזע — אנחנו נכנענו . לא עדיין מתמרדים, עודנו לוחמים, ) 158 ; 154 — 153 ׳ עמ ( שם, מזו . נעלה אריסטוקראטיות ידעתי ¥ הגזע, נושא אל חזר ז׳בוטינסקי, על-ידי שנתחברה האחרונות, הרשימות באחת של בידם עלה שלא מיוחד-במינו, עברי גזע של קיומו עובדת את הדגיש והוא : לטשטשו הגלות נדודי כל וערכו טיבו מה ומסובכת : מורכבת שאלה עצמי את ושואל הצד מן ומביט יושב אני העברי ? הטיפוס של האסתיטי אין "הלא : זה מסוג שאלה כל על לענות טיפשי הרגל אצלנו נוצר האחרונות בשנים זה . . . ״ מזיגה הם כולם אלא טהורים גזעים אין ובכלל טהור, גזע איננו כי יהודי, טיפוס בני ואנחנו — יסודות כמה של מזיגה הריהו גזע שכל ספק, אין פטפוט . — אבל אמת, העשירה אולי הרינו הגלות, תולדות את בחשבון להביא ובלי התנ״ך לפי גם ישראל, לתרכובת דומה שלנו שהתרכובת אומרת, זאת אין אבל ; התרכובות יתר מכל ורבת-הגונים הוא גם ו״אוויר" שונים, יסודות של תערובת הם — ״מים״ הרוסית . או הגרמנית תכונות לו ויש ברוך-השם, יהודי, גזע שיש ברור לחוד . ואוויר לחוד מים אולם תרכובת, הידועים דברי-טעם, לפסול הנטייה בכלל היא שטות בדם . המושרשות ו״רוחניות" גשמיות היהודי הטיפוס בגבולות - במינכן . לרעה שנוצלו מפני ורק אך ומעולם, מאז והמקובלים ועוד ; ועוד תימנים ספרדים, גאליציה,גרמניה, ליטא-וואהליניה, — ואגפים ענפים יש שלא מסויים אחוז ספק, בלא ויש, ; העור בצבע הגולגולת, במבנה בקלסתר-הפנים, הבדלים הטיפוס הוא והכלל יוצאים-מן-הכלל, אלא אינם זאת ובכל למשקפיים ; בעד גם תכירנו פומפאדור . מאדאם בתסרוקת ולא צבאית בתלבושת לא יטושטש שלא העברי, ) 1940 . 4 . 2 ״המשקיף״, לחוף״, חוף ( ״בין גזע 149

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר