גזע

עמוד:148

. . . הזהיר הוא שלו בני-עמו את : למדי שקוף הוא הרמז ז׳בוטינסקי ז "גחותי-דרגה" וגזעים "עליונים" גזעים ל ש הימצאותם בדבר ומה לא אף - ״שיגעון״ כדי עד השוויון לעקרון נאמן הוא כי עצמו, על שהעיד הרשימות הן מעטות לא כן על שכזאת . הבדלה מין דעתו על להעלות היה יכול באמריקה הכושים של לרעה ההפליה את בשאט-נפש דן הוא שבהן מפרי-רוחו, כי מוצקת, אמונה לו זו היוגה ובאפריקה . כשרונות צירוף משל : . פרצוף משלו, תכונות גזע לכל ונחותים . עילאים גזעים בכלל ^ ין את בדיילות להעריך מוחלט קנה-מידה למצוא היה אפשר אילו כי מובטחני, אולם משלו < כולם ש״ / ז׳נים כ,ל, בדרך מתברר היה אז כי גזע, בכל הטבועות המיוחדות הסגולות בקירוב . בערכם שווים ) 147 ער׳ וחברה״, ״אומה כרך , 1911 מחמאות״, ( "חילופי ¥ רוסי עם ויכוח המנהל יהודי, של בפיו ז׳בוטינסקי שם הנ״ל הדברים את שנרשם ויכוח, אותו של פרוטוקול מעין זהו הסגולי . וערכם הגזעים בשאלת לגזע בהשוואה נחות, עם עם שהיהודים בושה, ללא טוען, הרוסי ז׳ . על-ידי : היהודי מגיב כך על הרוסי . ספקות להביע הייתי יכול ורבצדדיות . כוח-יצירה — עילאי לגזע קנה-המידה לדעתך, — היוצרת רבצדדיותו את הדברים מן בדבר הרוסי העם הראה אם לשאלה, ביחס גם החוק, הפילוסופיה, הדת, המדע, בתחומי וגדול חדש אחד דבר רק ולוא לעולם העניק אם עילאי : לגזע אחרת אבן-בוחן מעלה אני כי זה . לעניין נניח אולם האמנות . . . הטכניקה, בתיך אריסטוקראט או פראים בתוך מלומד זה יהא עילאי, ממין יצור עצמית . הכרה ושאינה משם אותה לעקור שאי-אפשר הכרה ערכו, הכרת עת בכל בלבו שורה המון-העם, - שונים בשמות אנו שמכנים במה ביטוי לה תמצא חוץ כלפי שלו . לרצונו אף כפופה מיך מלהיות פיסק ליר המלך אין לו שתודות קו, אותו זהו גאווה . בשם רוב על-פי מלבו . אותה לעקור יוכל ולא הוא, שמלך לו אומרת תודעתו סחבות : בבלויי גם לאריסטו- והעיקרי הראשון הסימן היא כאריסטוקראט, עצמו מרגיש שאדם זו הרגשה בקרב גם אחר, מצד : אריסטוקראט פני ומעמיד ״ parvenu בא לפעמים ודאי, קראטיותו . לגדולה, שעלה הדיוט אולם מהם . נחותים בני״האדם ששאר האמונה, רווחת הבושמאנים ירגיש הוא שבתודעתו : הסדק יתגלה ומיד אמיתי, גביר עם פנים אל פנים להיפגש דיו בבושמאן, הדין הוא בנחיתותו . ויחוש — בדיבורו הטון על לשמור ידע לא מבוכה׳ שניהם בלב הלבן . של מיתרונו יתרשם הכול, אףעל סוף, סוף : לבן באדם לכשייתקל היושמאן של בליבו ואילו תיפגם, לא הלבן של בליבו אך עליונותם, בדבר ההכרה שוכנת אלא אגרוף, של שליטה רק לא בו לשלוט סופו והלבן מורגשת, להיות ותחדל תתערער לגדולה . שעלה מי או שהתעשר עני : צרפתית ״ גזע 148

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר