גולה

עמוד:142

נ״ב--" היא י,"ר . -זת נו ל, או " . א״י . י 0 פי " העלתה ל-ת הפונים יישארו ביותר . מלא מימוש , יססוו , ן ! י ל 8 , n -Mדיא" , אם שא-ילן על הדבל, Kלבונ ! ! * * של & ל י ov ןל 27 חולשתו מחור * * * * * * * u « ת ! ^ 7 חו מתוך לא יפה . וכך בגולה . יהודים של רבים מארחנו, - הגלות מזה, : לה צדדים שני היהודית, התפוצה עובדת כי כוחו . מתוך אלא גורמת אהד מצד המיוהד . לכוחנו המקור היא התפוצה השני, הצד מן אך אסוננו, אין מקום ובשום זר, ברצון אנו תלויים מקום בכל מיעוט, הננו מקום שבכל התפוצה העממית לאינדיווידואליות מותאמת שתהא סביבה משלנו, לאומית סביבה ליצור בכוחנו היא, היא הגלות השני, הצד מן אך לו . דומה שאין לסבלנו הסיבה עיקר וכאן שלנו, היהודית היד מורגשת בבת-אחת, מקומות באלף היהודית ההשפעה מורגשת לה שתודות בערכו . להכיר ויש משלו, לו ערך שבגלות, זה צד ומשונים . שונים ובתחומים במקומות מושבות לנו ; מאוחד רצון הם חסרים ; מפורדים ישראל עם של השונים חלקיו כמובן, מרכז . ללא עצוםהיקף : מטרופולין בבחינת שיהא דבר לנו אין אך כולו, בעולם עצומות לאומית טריטוריה בצורת ותוכניתית, עקשנית עבודה על-ידי זה מרכז ליצור יש משגב ישראל, לתרבות בית-היוצר היהודית, להגירה כלי-קיבול תהיה היא אבט ^ מית : ותכיל לתוכה תאסוף ישראל מעם חלק איזה לנחש, יהיה מגוחך כולו . ישראל לעם למען ברור : אחד דבר אך רבעים . שלושה או חצי או שליש זה יהא אם בתחומיה, ממושבות ברכה תפיק רבת-אוכלוסים מטרופולין ; חזק היקף על לשמור רצוי חזק מרכז יקנה להן, תודות שונה . גיאוגרפי ובאורך ברוחב תילן על העומדות רבות-אוכלוסים, במשקלה מאוד עולה שתהא השפעה מיוחד, ממין מדינית השפעה העתיד היהודי המרכז לו הגורמים בין חשוב מקום באמת אז תתפוס היהדות העצמיים ; המוחשים כוחותיו על לאייל כיסודות הם אף משמשים בגולה היהודיים הקיבוצים זו, באספקלריה העולמיים . רחבה תעלת-הגידה מהם להעביר נטל-הצפיפות, את מעליהם לפרוק יש העתיד ; הלאומי אינו הדבר לחסלם : מאדם, לרוקנם להכריתם . הנמנע מן רק לא אולם לארץ-ישראל ; לראותה יש בתוכו : מרקיבים שאנו ענקי, כבור ורק אך לראותה אין הגולה רצוי . תועלת לנו יביאו הן לפנותן . ושאסור שכבשנו, לאומיות עמדות של שלמה כשורה גם יהודיות שמושבות כדי אך העיקרי . הלאומי הגרעין של הטריטוריאלי הריכוז לאחר גם הכרה בעלות ותרבותי, כלכלי כוח בעלות שיהיו צריך תועלת, לנו יביאו בגולה אלו הפוליטי האזרחי, שיווי-הזכויות ממלוא ונהנות מוצק אירגון מאורגנות לאומית, עצמית והלאומי . ) 142 — 140 ׳ צמ וחברה״, ״אומה ברר , 1912 הלסינגפורם״, ( ״תכנית ¥ היום . גם "נורמאלית" גולה באוצות ציוני□ של נחלת□ ה□ כאלה רוח הלכי — כלאחר-יד הגולה קיום בעיית את לפטור ניתן לא כי סביר, הדעות לכל התיאוריה את לסתור כלל ניסה לא ז׳בוטינסקי וכול . מכול פיסלתה ידי על הפרובלימאטיקה כי סבר אשר אידלסון, אברה□ הציוני הוגה-הדעות עמיתו, של : ופאראדוכסי□ סיבוכי□ מלאת היא הגלות של 142 גולה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר