גבורה

עמוד:135

היסוד שבו, והאינטנסיוויות החידוש מבחינת לצבאיות, החינוך היה ואמנם היהודי ברחוב נשמעו מעתה הבית״רי . הנוער את ביותר והמאפיין הבולט : רבים לבכות הרעיד שצלילו חדשות, זמירות לקריאת-הגיום . מוכן העומד חייל האומה . חייל הוא עלמה, או בחדר צעיר, עברי כל היכונו פחד . ידע לא וליבו למלחמת״ההרים, החזקות וזרועותיו בפיו, ועתידנו עברנו שפת למדו שריריכם ואת אוצרותיה ; כל ואת הלשון את בלבבכם קלטו האלה . התעודות לשתי מחר . מפעלי-גבורה ואולי היום׳ משחקי-גבורה — גבורה ) 363 עט׳ "מכתבים״, כרך תרפ״ז, באדר כ״ה בוולוצלאווק, העברי לנוער ( מכתב ¥ כל-כך, מפליא זה אין אולי זה, מכתב של הנמען שלמקרא נעיר, ( בסוגריים ללחי׳י וגם לאצ׳יל נם הזמן, בבוא צמחו, ולוצלאווק, בפולניה, עיר שבאותה מפקדיהם . ) מטובי כמה לסכנה גם ער זיבוטינסקי היה הגופנית, הגבורה להאדרת כמיהתו כל עם הראשית למפקדה במכתב במקומה . ושלא לצורך שלא — בה בשימוש הטמונה : כך על התריע בארץ-ישראל בית״ר של מתאמצים שאנו החדש, הרגש באותו למשול חברינו למדו לא שעוד כן, גם לי ונדמה אבל אותו, רכשו כבר הם זה רגש הגופנית . הגבורה רגש — החדש העברי בלב לנטוע אמצעי שאין ובזמן, במקום אלא להתפרץ לו אסור די-צורכם . בו למשול למדו לא עוד מקרי למשל, כמו, לאומית, בגידה מעשי לסבול אנחנו מחויבים כי אגיד, לא אני גם אחר . שימוש מלבד הזה הפומבי הכיעור נגד אמצעים ויש יש אבל בפרהסיה . שפתנו השפלת קודם המוקדש מתן-יה, קודש, הוא כוח-הזרוע שגם להבין, צריכים חברינו בכוח-הזרוע . בקדושה להשתמש ואסור ולשדוד, להרוג הקם השונא, של כוח-הזרוע נגד עמנו להגנת כול עצמו . עמנו בקרב בפרט לחינם, זו ) 18 / 2 1 / 2 א מ״ז , 1928 . 11 . 2 ( ירושלים, ♦ האנגלי אותו אתנו נסע לו : אחד מצד להבין . יכולתי לא מימי ז עז-לב או הישראלי הוא הפחדן ספק, אין — חלילה אסון אירע ולו מולדתו, צי בספינות רצה שלא זה עתה, זה שהזכרתי בן-יפת העברים משכני אחד כל שלא ספק, שאין כמו בהלה, של סימן כל בלי בשקט, מתנהג היה כי שאין נוכחתי, נסיונות מכמה — שני ומצד הגובה״ . ״על נשאר היה הגבירות ) על מדבר ( אינני ז מדוע גופנית . בסכנה הכרוך ריסיקו מפני גס כבן-יפת, מידה באותה ריסיקו מפני נרתע יהודי לעצמו משער איננו סכנה, מפני מפחד שאינו אדם — חוסר-דמיון הריהו שחוסר-פחד אומרים, עלילת הזה, הקטרוג נפלט לא עוד ביותר הקיצוניים שונאי-ישראל מפי גם אולם : הסכנה את עזות - או ועצבנות, פחדנות — לגמרי שונים מושגים שני בין להבדיל יש ושמא — העדר-דמיון . נכנעות כלומר ב״רוח", אשר תכונות הן והעזות הפחדנות אולי בעצבינו . לשלוט והכישרון הלב דורות, מתריסרי ירושה של עניין הגשמית, הבריאות עניין הם "עצבים" אשר בעוד לצו-הרצון, יבריאונו . ושלווה ביטחון חיי של דורות ורק ) 40 . 4 . 2 ״המשקיף״, לחוף״, חוף ( ״בין גבורה 135

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר