גבורה

עמוד:134

לבקש לו אי ! באשי ויושר . שלים רודף הוא טםבעו נור , מ . ה״ף בגנןות ל , לןל אין תרופה אין כבוד . בו נוהגים אחרים גם מדומה . או אמיתית מסכנה להינצל - תחבולות הגבורה . — מאשר תחלואינו, לכל יותר בדוקה ) 1920 . 1 . 28 היום״, ב״דואר דו״ח ( לפי ¥ כדרכו-של- הוא, והגבורה אומץ-הלב תכונות של לגילויין ביותר השכיח הכר מן גם התעלם לא ז׳בוטינסקי אולם ושדה-הקרב . המלחמה זירת עולם, אין לכאורה אשר הצבא, חיי של היומיומית שבנשיאת-העול האילמת הגבורה לגדודים המתנדבים באוזני הזוהר . מן בה□ שאין ובוודאי ותכלית, טע□ בה□ : גבורה של זה סוג ג□ נס על הרים העבריים נוראה חייל בחיי העיקר . זה לא ואולם צורך . אין תורת-הגבורה את אתכם ללמד ידידי, אינך בסכנה וגסות . שיעמום : הצבא חיי של אחרים צדדים שני אלא הסכנה, לא היא מכול שבועות על שבועות לשבת אתה צריך התקפות שתי בין ואולם בחודש ; פעםאלא נתקל עבודות עליך, ושנמאסו בהן קצה שנפשך עבודת-היום, את ולעשות בעורף או בחפירות יכנה עוד שבניך, מבין יהיה ואפילו הסרז׳אנט, זה ועם — ריח ולא טעם לא בהן שאין הטוב החייל זאת . גם לשאת לימדו בעברית . לזה דומה בתואר או bloody fool בשם אותך כן : על יתר יותר . . . לסבול היודע זה, אלא מאחרים, לירות המיטיב זה, לא הוא ביותר שותפינו כיום הם האנגלים לבן-חם . אותו תחשוב אל ומגדף, מחרף אנגלי כשסגן-קצין שלנו תורת-חיים משחק, זה אין בשבילנו "משחק" . לו קוראים שהם בעניין, — במלחמה גם תמיד במשחק האדם משלה . יופי יש שלהם בפילוסופיה גם ואולם — משלהם אחרת — עפעף יניד ולא הקונה, את לרמות יכול הסוחר בחיים . משהוא יותר סבלן וגם יותר ישר רוצה במשחק הפחות לכל הרי בחיים, לא אם שהרי ; לחרפה יחשוב בקלפים לרמות ואולם : ב״סטירת-חוטם״ שיחקתם בילדותכם אתם, זוכרים מוסר-בליות . בלאקלה שעה לחיות אדם על לסטור ילד אותו ינסה״נא ואולם ; לו המגעת הסטירה את בהכנעה קיבל שהפסיד, מי המלחמה . ובייחוד משחק, בהם הכול האנגלי : החיים את רואה כך הממשיים ! בחיים חוטמכם ואסור מכללי״המשחק, אחד סטירת״החוטם, אלא זאת אין הרי ומגדף ? מחרף ! ! קורפוראל בסבלנות הזדיין במשחק, לידך שנפל רע, קלף פשוט, זהו, ? בחפירה ולכלוך רפש לכעוס . בכלל, חלקי-המשחק . הם אלה כל — ומוות פצע פגז, כדור, הבאה . הקלפים לחלוקת עד בהתאם שחקו היא . טובה המלחמה בשביל אבל שלהם, בפילוסופיה מאוד מעט אני מאמין שהפסידו . . . הקלפים את ולא סטירות-החוטם את לא תמנו ואל לכללים . ) 241 — 240 עם׳ ״אבטוביוגרפיה״, כרך הגדוד״, ( "מגילת ¥ ז׳בוטינסקי ראה היהודים, של הפיסי מצב□ שהחריף וככל השני□ שנקפו ככל היהודי . הנוער בנשמת האקטיווית הגבורה יסוד את לחזק צורך ותר ו ותר 134 גבורת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר