בני־מלכים

עמוד:127

הנד ! , ׳ ה מצוות "קדושת" הכרת אולם אובייקטיווי, באופן האלהות קיום על להתווכח אין המחוקק אצל האלהות את מפקיד כאילו המלך — מלך כל של המלכותי רצונו מעשה רק כתפיו . על חרבו בהטלת ) 217 עם׳ וחברה״, ״אומה כרך , 1938 [ ב׳ ] ״, המשק לתורת ( ״מבוא ¥ האידיאולוגי הביסוס את שאב מהם מעיינות, שני על הצביע זיבוטינסקי האחד כולם . בני-המלכים בין הגמור השוויון עקרון קדושת בדבר לתיאוריה נלאה לא שהוא התשע-עשרה, המאה של הנאוריםהלכי-הרוח — הוא : נס על מלהעלותם אנשים, עם יחד אעבוד לא לעולם הבדלי-דרגות . באנושות יש כי להאמין, רוצה אינני מנסיכים, מורכב שהעולם האשליה, את לי יצרתי לדעותי . דעותיהם את לשעבד המוכנים איננו אפילו הדיקטאטורה עניין כי חוששני, זה . ברעיון אמונתי את לקפח רוצה ואינני שבעולם אני, מצטער כולו . בעולם העובר כזה, זרם כיום יש אלא מסויימת, באישיות כרוך שררה אז התשע-עשרה . המאה מן בא אני מדינית . לתורה הדבר את עשו לנו מחוצה לו יינתן אם ונבון, טוב יהיה ומלוכלך, הוא רע אם גם אדם, כל כי ההשקפה, בעולם ואל באתי אחדים "מזמנים שאמר : וינאי משורר זה היה השקפתי . זוהי הגאות . החינוך להשקפה, להסכים מאשר העולם מן ולעבור להיעלם מוטב לי וגם אלך" . אחרים זמנים שווים . אינם וסנדלרי שבני שווי-ערך, אנשים אינם זולתי ובן שבני ) 153 עם׳ ב׳, ״נאומים״ ברך , 1932 הצה״ד, של העולמית בוועידה ( נאום ¥ העברית, המסורת הוא זה בהקשר ז׳בוטינסקי הצביע עליו השני המעיין על ז׳ העלה מותו לפני מעטי□ ימים התנ״ך . בספר בראשונה שנרשמה כפי תנועת בשביל החברתית תורתו של תמצית מעין האעלית, בשפה הכתב, : קוראי□ אנו חיבור לאותו בהקדמה בארצות-הברית . בית״ר ביטויה את כיום מהווה שבית״ר חדשה, עברית רוח לאותה השורש את אבקש אם נוגע זה שרעיון במידה האדם . של מלכותו ברעיון אמצאהו ביותר, המפותח בית״ר : בהימנון ביטויו את מוצא הוא ביהודי, בן-שר ; — בעוני גם עברי — הלך אם עבד, אם בן-מלך צרת 1 נ - - - - - - נעטר . דויד בכתר אסקימו . או צפוני באגטו, או יווני אדם, לכל והתכוונתי הללו השורות את חיברתי מרחיק התנ״ך התנ״ך . של הראשון הפרק מן למדנו זאת נוצרו : בצלם-אלוהים כולם הם או אלוהים כמעט הם שבני-האדם מרמז, הוא : מלכות הוד של לגבול מעבר לכת אפילו בני-מלכיס 127

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר