בית"ר

עמוד:122

אבל כן . גם מחתרת-מרתף ? תועלת . להביא עשוי כשהוא רגעים, יש ז אוואנטוריזם באנטי- לא במחתרת, לא באוואנטוריזם, לא נגיעה לה להיות תוכל ולא לה אין בית״ר שלוש ספר, בית חנה במחשבה, שעלתה כפי בית״ר, באנטי-מחתרת . לא אוואנטוריזם, דום לעמוד ; הגנה באמצעי ובכלל במקלו, באגרופו, לשלוט הנוער ילמד שבו ״דרגות״, נקרא הרשלנות, צורות לכל לבוז והטכס ! הצורה יפי את לטפח לעבוד ! בסדר ! ולצעוד ( אפילו התפילה את הזיקנה, את האשה, את לכבד גיטו ; או יחפנות נקרא : כאשר להן אלמוות בני אבל זמנם, עבר כבר אשר הרבה, דברים ועוד — הדימוקראטיה את זרה ) , בכלל . יהיה שלא או — כזה ודווקא בית-ספר דווקא בית״ר, יהיה כזה בית-ספר המה . ) 1932 . 8 . 5 ״חזית-העם״, האוואנטוריום", ( ״מובן ¥ שז׳בוטינסקי והמגוונות, השונות החינוך דרכי על כאן מלעמוד היריעה קצרה הימצאו ושבעת 1923 שנת בסוף עמד ערשה שליד לתנועה, להתוות ניסה ולמפלגה הציונית לתנועה אם נפשו . את נפח , 1940 בשנת חניכיה, בקרב את נתן לבית״ר — וכשרונו אונו כל את רבות שני□ העניק הרוויזיוניסטית עברית, הכתובים המכתבים, חמשת כך על יעידו אהבתו . כל ואת נשמתו : לכית״ר שני□ חמש במלאות בירושלים, כתב בהם הראשון את להלן . שיצוטטו בית״רז של הולדתה ביום לכם אגיד מה — וסברי" חלומי ״בני הצעירים, דידי 5 ״ האמת . את אחד : דבר רק של המחנות יתר לבין בינה המבדיל הנפשי, הסוד מהו מהותה, טיבה, מה ז בית״ר מהי שתשמעו התהילות מכל הטובה התהילה היא זו ואולי יודע : אינני ז העברי הגוער של המפורש השם את יודע איננו הוא אף כמוני, לרוחכם הקרוב אדם אשר — זה ביום המיוחדת . קדושתכם והלח", חייל של "צירוף : הרוחנית תכניתכם את לתאר ניסיתי שבהם השמות, הם רבים ועוד, ואבירות" לאצילות "תשוקה המעמדי", הרעיון במקום הממלכתי לרעיון "התמסרות מביאורים אחד שכל — מספיק איננו האלה מהשמות אחד אף כי הרגשתי, הרגש אך ועוד . העבריהנוער "ברית הנקרא עשיר-התכונות החיזיון של אחד צד אלא מבליט איננו אלה עתה זה שאותם היסודות כל הזה׳ בחיזיון בו, יש אמנם כי תרומפלדור" . יוסף שם על יודע . אינני — ומהו העיקר, והוא דבר, עוד יש ואולם ; הזכרתי מה כי הוא, סימן התשבחות . שאר מכל הוא דגול זה שבח לאמר : ואשנה אמרתי מפלגה לא וגם חדשה, הסתדרות איננה — חיה כעת שנים חמש לפני בריגה שנולד ! בנוסחה ) להגדיר במבט, להקיף קל אלה תופעות הלא ( כי חדשה תוכנית לא וגם חדשה, הפנימית לשבינתו חדשה "ספירה" חדש, רוחני גזע ההוא, ביום נולד חדש עולם עמנו . של שממנו גרעין אלא בית״ר אין נתבשל . ולא נתגבש לא עוד "נולד", רק : להגזים לנו אל אוסיף אני אתכם יחד תתפרץ . בעתיד שרק למחשבה אילם-למחצה, רמז, השתיל ! יצמה ר ׳׳ ת י ב 122

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר