ארץ נכריה

עמוד:111

שאף העובדה, הוא באלה במאורעות ביותר הגרוע הדבר לעולמים" . היה "הכול אחר בערך, שנה שלושים לפני בימי-עלומי, עוד מהם . להוציא אין חרש מוסר-השכל ביותר המר שהדבר הישן . הפטרבורגי ב״ראזסווייט" כתבתי , 1905 שנת של הפוגרומים שבהם . ההיסטורי חוסר-ההיגיון הוא הללו ברציחות אילו הטראגיות . של הנחמה את אף בהם מוצאים אין שבהם, והנורא האיום כל למרות "טראגדיה" כי : מרה נחמה מעין הפחות, לכל בכך, למצוא היה אפשר "טראגדיה", זו היתה לפנינו הפחות, לכל או, האנושות, לפני מתגלה בטראגדיה ממוסר-אלוהים, קצת בה יש אילוסיה, נעלמה אותה ; הבינו לא או ידעו לא שקודם חדשה, אמת מין איזו היהודים, של בחורבנה אמיתית טראגדיה משום היה זה במובן והנה ההיסטוריה . חוק יותר מתבהר לכל — בארץ-ישראל 1929 שנת של בפוגרום ידועה, במידה אולי, הגרמנית : היהדות השחיטה מן ללמוד אפשר מה ואולם "דו-לאומיים" . בחלומות ששגו אותם, בשביל הפחות ה״ילידים" של לטבעם באשר נפשו את הישלה מאתנו מי באלג׳יריה ? אי-שם בקו׳נסטאנטין, זאת : אמר ביאליק הרי המקומיים ? הנציבים של לאבירותם באשר או ההם, שבמקומות ההרוגים . של כחייהם — חסרת-טעם שחיטה — לחייכם״ טעם אין כמו למותכם טעם ״ואין הם, הצרפתיים . היהודים הם אלה בדמיונות : אמנם שגה היהודים מן אחד שחלקאפשר באמת כאן יש בשבילם שכזה . דבר שיארע אי-אפשר ש״אצלם" באמת, האמינו אולי, ראוי להיות אדם צריך לצערנו, — ואולם זו . מילה של מובנה במלוא טראגדיה קציצות להתקין על-מנת אותם ששוחטים הכבשים של גורלם הטראגדיה . את לחיות כיוון טראגדיה . בשם לכך לקרוא אי-אפשר ואולם מאוד, מעציב הוא ובשבילי, בשבילכם ולא מכך לומדים אינם בשבילם, קיים אינו מוסר-אלוהים לכך, ראויים אינם שהכבשים כלום . ניסיון מין לאיזה וזעם, צער של סימן מין לאיזה ומצפה הצרפתיים ביהודים אני מתבונן רצופות, שנים כמה זה בקונסטאנטין : המאורעות לאחר היום, רק ולא מסקנות . להסיק רואים הם פאריס, של ברחובותיה השבעים, ולנשמתם לגופם ערוך לאין קרוב במקום במחשבות להתעמק היה צריך חיים, של זיק בו יש שעדיין מי שכל דברים, ושומעים הרי, , . . . ) דרייפוס עניין את זוכרים עדיין שהם ( אף-על-פי הזקנים לא ואם : בעניינם — בביתם יפה, זאת ראו הם חרשים, ואינם עיוורים אינם שהם וידוע, הצעירים . הפחות, לכל איזה למצוא ניסיון זו, לדאגה ביטוי ואולם הסכנה . על מתלחשים הם — עצמם לבין בינם כל-כך בולט באופן בקונסטאנטין משנתגלתה עכשיו, אפילו : סימן שום אין לכך — פתרון צרפתיים . כאזרחים אף אלא כיהודים, רק לא אותם לזעזע היתד, שצריכה החרפה, ) 1934 . 9 . 13 ״הירדן״, ( ״יומני״, נכריה ארץ 111

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר