אקטיוויזם

עמוד:93

גדולים . אנשים לדי ויהיו תזכה שאומה לכך, הקודם התנאי גם זה — בלבד זו לא חובה, את הבונים הם העמלים, האנשים אלפי אלא הצבא, את שעושה הוא דווקא המנהיג לא כי באחד מראש . זאת חזה וביאליק הבמה את לבנות הקדמנו אנו מנהיגיהם . בשביל הבמה והוא לשמש . ולצפות לאביב מקוות חדלו כמו היער עצי אומר : הוא משיריו את הוא מכנה יתומה", "שירה לאיטו . מתנגב זמיר שיר היער ממעמקי אומר : שנה . 17 בן בהיותו העלם תפקידו את הבין כך שומעים . לו שאין שיר הזאת, השירה בעדי עיבדו עיבדו, לכן : הזה . כמצב עוד יהיה לא הבא בדור כי לכולנו, לנו, אני מאחל גם כמוני, כמוכם מכם, אחד אני גם תועמלן . קריאת זו אין עיבדו ! אבל נגדי, עיבדו או ואינני אחרים, יקרים נכסים הרבה גם כמוהו לנו שיאבדו אני, וחושש משורר, אבד לי מלקוו׳ת חדלו שעציו היער, אותו כמו יהיו מהם, חלק אנחנו שאף עם-ישראל, שחיי רוצה יש עוד כי כן, להישאר צריכים אנו אין אבל נשארנו, ערומים נשארנו, עניים לאביב . לאומות ולהעניק לשוב אנו יכולים ולעצמנו . לעולם להראו׳תם שיאה רבים דברים בקרבנו אינם הם כי הגדולים . יחוללו לא זה את אבל, קדם . בימי להן הענקנו כאשר העולם, ביומו . יום מדי בעבודתנו הקטנים אנו שעושים מה מתוך החיים, מתוך אלא צומחים ) 279 — 278 עט׳ ואמנות״, ספרות ״על כרך , 1927 שותק״, ( ״ביאליק ♦ מדינית . כשיטה גם אלא בלבד, כהלך-רוח לא באקטיוויזם דגל ז׳בוטינסקי משקיפה תהיה לא הציונית התנועה כי תבע, הראשונה מלחמת-העול□ בעת תעמיד — משלה, עמדה לנקוט תעיז אלא העולמי, במאבק-הדמי□ פאסיווית ­ היסטו עובדה לקבוע על-מנת בטורקיה, הנלחמות המעצמות לצד מזויין כוח חוגו הטורקים . מידי ארץ-ישראל של בכיבושה העברי העם שיתוף של רית על המאנדאט מסירת לאחר ה״אקטיוויסטי" . החוג אז נקרא ז׳ של הרעיוני קיום הבטחת למען אקטיווית למדיניות ז׳ הטיף בריטניה, לידי ארץ-ישראל בשם תנועתו נקראה ושוב במלואן, מעצמת-המאנדאט של התחייבויותיה האקטיוויזם "רוויזיוניסטים" . הכינוי את קיבלו אחר-כך רק "אקטיוויסטים" . שימש אלא זו, תנועה של ביותר הבולטים העקרונות אחד רק לא היה המדיני הדברים יעידו האקטיוויסטים, את שהפעימה הרוח על סימן-היכר . גם לה : הבאי□ עקרונות אל הציונית : בתנועה המשבר כל של לב-ליבו אל שוב מגיעים אנו כאן קטנות לפרספקטיח׳ת ההסתגלות תכונת את מאתנו ברבים השרישה הגולה ה״אקטיוויזם" . פרצוף בדיוק הציונות לובשת אצלם נסתרים ; לחורים מורגלים הם פעוטים . ולקני-מידה רק תוביל ואליה ייסגרו, לארץ-ישראל הדרכים שבל — הוא שלהם האידיאל שכזה ; בסתר . עליה נתנהל אנחנו ורק עליה, ידע לא איש אשר אחת, ונסתרת צרה סימטה מדריכה אותנו נושאיה . מקום וגם — מקומה ובגיטו בגיטו, נולדה זו השקפת-עולם אנחנו היהודי ; העם של בונה אקטיווית באנרגיה מאמינים אנחנו אחרת . השקפת-עולם יהיו תפעל, בהם שהתנאים, ככל כי חירות, ליותר זו אנרגיה שתזכה ככל כי מאמינים, אקטיזויזט 93

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר