אנטישמיות

עמוד:89

להקריב האדם בני את המעוררת האנושית, התכונה את פאטאלי" . "באופן אומר אני העולמי, המשטר של סטיכי לחלק אני חושב "הקרוב", את ולא "הזר" את צרה עת בכל לשבח, פגים בשום ראויה שאינה תכונה, זוהי בקיץ . והשרב בחורף הצינה את כמו ממש העולם את בורא הייתי האלוקים, של במקומו אני הייתי אילו בהמית ; מחפירה, תכונה היא זו תכונה אבל שכזו . תכונה תתפתח כי מרשה, הייתי לא ולעולם לגמרי, שונה בדרך השורש . מן אותה לעקור ואי-אפשר ; היהודים אצל גם — כולם אצל קיימת והיא ; קיימת ) 35 — 34 ׳ עמ תדצ״ז, היהודים״, שאלת פתרון — עברית ״מדינה ( ספר * אסון טבעה מעצם המטילה זו, תכונה השורש מן לעקור שאי-אפשר ומכיוון שימת : הברירה אלא נותרת שלא נמצא, — בגולה היהודי העם קיו□ על שניהם . של לטובת□ — הצדדי□ שני בין מוחלט חיץ ♦ אין — הרוסית האינטליגנציה של מסויימת בשכבה עכשיו שמבשיל מה — זו התקפה, לא שיסוי, לא מלחמה, אינה זו אנטישמיות . . . עדיין זו בין להימצא אלא מבקשת ואינה פגם ללאמנומסת שצורתה שאיפה, מתבטאת שונים מקצועותבתחומי אהוב . שאיננו היסוד ללא אנ״ש, השאיפה תקבל חספרותי-האמנותי בתחום שונות . בדרכים זו שאיפה והזכות אנשי-שלומי בשביל המחזהאת כותב אני : כזה שיקול צורת אנשי- יכתבו הביקורת ואת אנשי-שלומי,הבימה על אותו שיציגו בידי, רעהו . את איש להבין ניטיב כך שלומי . ) 80 — 79 ׳ עמ ואמנות״, ספרות ״על כרך , 1909 צ׳יריקוב״, ( ״פרשת אנטישמיות 89

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר